Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-05-21, 23:48
Medlem
JustZlatans avatar
Jag vill ha glass som vare sig har socker eller sötningsmedel. Jag utgår ifrån att det inte finns att köpa. Så går det att göra glass utan socker/sötningsmedel eller blir det inte glass då?
Citera
2021-05-21, 23:50
Medlem
charonyipmans avatar
Gör egen. Ta mjölk och frys den på en pinne. Ät sedan.

Kom med recension om hur gott det var.

Jävla retard.
Citera
2021-05-21, 23:50
Medlem
GoUoDs avatar
Valfri sorbet gör du lätt utan socker. Fryst vispad grädde med vaniljextrakt tycker jag inte är glass, nej.

Mango & hallon är två favoriter. Lägg i en msk yoghurt per 100g och frys lätt, mumma.
Citera
2021-05-21, 23:54
Medlem
Gurglarens avatar
Varför? Sötningsmedel påverkar inte kroppen negativt alls (om det är ett bra och inte ett gjort av typ majs eller annat skit...).
Citera
2021-05-22, 00:15
Medlem
sfrges avatar
Sockerfri glass utan sötningsmedel.
Is eller snö?
Citera
2021-05-22, 00:25
Medlem
f30malmos avatar
Använd frukt som socker, visst, det är socker i frukt med, men betydligt nyttigare än bara rent socker. Jag brukar använda frusen mango, lite apelsinjuice, en halv banan och kokosgrädde som jag mixar. Blir någon slags sorbet.
Citera
2021-05-22, 00:54
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Använd frukt som socker, visst, det är socker i frukt med, men betydligt nyttigare än bara rent socker. Jag brukar använda frusen mango, lite apelsinjuice, en halv banan och kokosgrädde som jag mixar. Blir någon slags sorbet.

Vill inte använda sockerrika frukter eller honung heller. Inte bra för tänderna!
Citera
2021-05-22, 01:30
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Hade varit intressant att veta varför socker från frukt är nyttigare är socker.

Jag menar inte att sockret i sig är nyttigare, men frukt innehåller vitaminer, mineraler, fibrer, antioxidanter, det gör inte rent vitt socker.
Citera
2021-05-22, 01:38
Medlem
LaLocas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag menar inte att sockret i sig är nyttigare, men frukt innehåller vitaminer, mineraler, fibrer, antioxidanter, det gör inte rent vitt socker.
Jaja men man kan kanske krydda glassen med alla dessa fibrer, mineraler (som finns i sånna mängder i frukt som du säger) ändå eller? Förstår fortfarande inte riktigt.
Citera
2021-05-22, 01:51
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag vill ha glass som vare sig har socker eller sötningsmedel. Jag utgår ifrån att det inte finns att köpa. Så går det att göra glass utan socker/sötningsmedel eller blir det inte glass då?
3 dl vispgrädde
2 ägg
½ tsk vaniljpulver (ej vaniljsocker)

Vispa grädden. Ta en separat bunke och vispa ägg och vaniljpulver poröst. Blanda i grädden.

Ställ glassen i frysen i en vanlig tätslutande bunke i 3-4 timmar. Ta ut och rör om ett par gånger för att minska isighet.

Citera
2021-05-22, 03:02
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Jaja men man kan kanske krydda glassen med alla dessa fibrer, mineraler (som finns i sånna mängder i frukt som du säger) ändå eller? Förstår fortfarande inte riktigt.

Det låter äckligt.
Citera
2021-05-22, 04:21
Medlem
Mjölk och grädde innehåller mjölksocker, så du får blanda till en smet av vatten, ägg och palmolja. Då får du nog en glasskonsistens efter 20 minuter i glassmaskin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in