2021-05-22, 04:49
Medlem
itsallalies avatar
Jag åker på störningar ganska ofta p.g.a. skitgrejer.

En gång hade en unge sopat omkull en burk med socker över hela köksgolvet. Klockan var efter 22.30 kanske, och givetvis åkte dammsugaren fram.

Mamman dammsög i kanske 10 min. Givetvis ringde någon in det till oss.

Av en slump befann vi oss nära adressen och framkörningen blev kort - vi hann t.o.m. höra hur hon städade.

Såna gånger vill man bara klappa till den som störde sig på det, 10 minuters dammsugande liksom.

Men, ändå, kan vara bra att tänka sig för OM tjänsten med störningsjour finns i ens fastighet, det kan bli en onödig utgift dessvärre.
Citera
2021-05-22, 06:13
Beror på vilken dammsugare du har. En Kirby NEJ, låter som någon slipar golv.
Citera
2021-05-22, 06:23
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Om boende i ett hyreshus så är risken att samma grannar som annars själva spelar hög musik ringer Störningsjouren (...jupp, med stor bokstav).

Om boende i en bostadsrättsförening så bryr sig sannolikt ingen av grannarna.

Det hedrar TS att ställa frågan. Kudos.
Citera
2021-05-22, 08:09
Medlem
vadsadusadus avatar
Hade du brytt dig om din granne damsuger 5 minuter efter 22.00 en gång? Olyckor händerm. Hade dt börjat hända upprepade gånger hade jag stört mig, men en gång hade varit ingen gång för mig.
Citera
2021-05-22, 08:40
Medlem
Nej! Man dammsugar inte efter kl: 23 oavsett.
Egentligen kan det väl inte vara svårare än att stänga dörren om berörda rum och ta det på morgonkvisten, men om inget annat sopa berörda område som bör vara max någon kvadratmeter, ta där efter en blöt trasa att dra över för att små glassplitter ska fastna på den och skölj av den i vasken, lägg dig där efter ner på golvet och syna av om det glimmar någonstans, samt dra lätt med handen över det.
Citera
2021-05-22, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonafnorr
Synd du inte har en tystlåten dammsugare. En sån där blyg och lite söt dammsugare
Finns dom? Nobelpriset till den som uppfinner en TYST dammsugare.
Citera
2021-05-22, 08:55
Medlem
Vad fan är detta för trolltråd, bara damsug ffs, oavsett om klockan är 23, 02, 05 eller vad som.

Ja ständigt dammsuga mellan 22-06 ska man jue så klart inte göra.
Men en gång för att man dessutom gör det för att alternativet kan vara skadligt mot hälsan på både dig själv och sitt husdjur så är det jue inget att fundera på, ingen som blir arg på någon för att man gör en störning som är 3 minuter lång EN gång.
Citera
2021-05-22, 09:32
Medlem
MulierFoediuss avatar
Håller med majoriteten här - dammsuga för Guds skull! Det tar max 1 minut att få upp det där.
Har Du en granne som ringer störningsjouren av 60 sekunders oljud - en fredagskväll dessutom - då ser Du det som Din nya livsuppgift att "punktstöra" denna granne tills denne flyttar ut till en hydda i skogen.

Ett tips är "bajsspray" i brevlådan varje kväll 😇 Våga vägra gringrannar med noll förståelse...
Citera
2021-05-22, 10:35
Medlem
Seemves avatar
En dammsugare några minuter en sen fredagkväll. Du är nog förlåten.
Citera
2021-05-22, 10:49
Medlem
Ja har tunna väggar, hade älskat om ja kunde dammsuga vid 12 slaget XD
Citera
2021-05-22, 10:55
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Nöden har ingen lag.

Önskar att du var min granne.
Givetvis får man lov att dammsuga lite hastigt om det är absolut nödvändigt. Skulle grannen ringa störningsjour eller knacka på själv är det bara att förklara läget. Vem som helst hade tagit hänsyn till det.
Du är en god medmänniska ts.
Citera
2021-05-22, 11:01
Medlem
momongos avatar
Du kan jue alltid ringa på hos grannarna o säga att du ska damsuga lite, hoppas det inte stör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in