• 1
  • 2
2021-05-21, 23:28
Medlem
FlashbackGods avatar
Jag har ett litet dilemma här. Jag råkade tappa en glasvas som gick till tusen bitar. Hela vardagsrumsgolvet fullt med glassplitter. Jag vågade inte dammsuga för det skulle säkert tagit 3-5 minuter för att få det dammsuget.

Ett annat problem är att katten vill in i rummet. Men kan inte släppa in den så att den inte får glassplitter i tassarna. Får vänta till imorn. Men den håller på och skrapar på dörren. Vill inte få onödiga märken på den dörren. Får väl lägga nån kattbädd utanför och hoppas den lugnar ner sig.

Skulle ni dammsugit golvet kl 23 på kvällen 3-5 minuter?

Sorry om det är i fel ämne. Hittade ingenstans vart jag kunde lägga den.
Citera
2021-05-21, 23:29
Bannlyst
Ja, varför inte? Är du tvungen så är du.
Citera
2021-05-21, 23:30
Medlem
darebuilders avatar
För fan damsug, vad är du rädd för att polisen ska ta dig eller? jävla töntigt beteende, gömmer du dig för nån eller och inte vågar hysa lite ljud en fredagskväll? Trevliga grannar, shit happends..
Citera
2021-05-21, 23:31
Medlem
FlashbackGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutchbana
Ja, varför inte? Är du tvungen så är du.

Men vill inte störa grannarna. Det hörs säkert. Dammsugaren är ganska höglåten också.

Jag tog det mesta med en borste bort. Men det finns kvar massor säkert överallt. Jag tog skor på mig. Går inte att gå med strumpor här.
Senast redigerad av FlashbackGod 2021-05-21 kl. 23:33.
Citera
2021-05-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackGod
Men vill inte störa grannarna. Det hörs säkert. Dammsugaren är ganska höglåten också.

Jag tog det mesta med en borste bort. Men det finns kvar massor säkert överallt.

Synd du inte har en tystlåten dammsugare. En sån där blyg och lite söt dammsugare
Citera
2021-05-21, 23:34
Medlem
Alltså snackar vi 3-5 minuter. Det måste vara fan så högljudd damsugare, lyhört eller gnällig grane om någon öht skulle börja bry sig om oljudet - det är ju inte frågan om att du håller in monsterfest som varar timme ut och timme in intil småtimmarna.

Skulle någon mot förmodan påpeka att du väsnats så får du förklara situationen.
Citera
2021-05-21, 23:36
Medlem
charonyipmans avatar
Det handlar om något snabbt och något som händer i krislägen. Har hänt att jag tagit duschar av medicinska skäl mitt i natten.
Citera
2021-05-21, 23:38
Dra igång eländet och få det gjort. Du kommer få puls och du kommer känna dig busig, men det kommer vara värt det om tio minuter.
Citera
2021-05-21, 23:39
Medlem
Klart du ska. Du verkar ju inte vara den som dammsuger sent till vardags direkt. Trasigt glas är klart okej och jag tror inte någon skulle bli särskilt upprörd.

Att storstäda, renovera eller annars väsnas i onödan vid 23 däremot - det är en dödssynd där jag bor.
Citera
2021-05-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackGod

Jag tog det mesta med en borste bort. Men det finns kvar massor säkert överallt. Jag tog skor på mig. Går inte att gå med strumpor här.

vad söt du är. dammsug. tänk på katten.
Citera
2021-05-21, 23:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Ja ok 23:00 ett par minuter. Va fan du ska väl inte vara fransos. Rädd av allt! Dammsug på men var klar senast 23:15 för att bara vara snäll mot de andra.
Citera
2021-05-22, 00:08
Medlem
FlashbackGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terf
vad söt du är. dammsug. tänk på katten.

Aww tack. Men så söt är jag inte. Det är jag som är i bilden. Jag var med i en brand länge sen.

Och sant. Jag borde dammsugit, men nu är det för sent.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in