Jag har ett litet dilemma här. Jag råkade tappa en glasvas som gick till tusen bitar. Hela vardagsrumsgolvet fullt med glassplitter. Jag vågade inte dammsuga för det skulle säkert tagit 3-5 minuter för att få det dammsuget.
Ett annat problem är att katten vill in i rummet. Men kan inte släppa in den så att den inte får glassplitter i tassarna. Får vänta till imorn. Men den håller på och skrapar på dörren. Vill inte få onödiga märken på den dörren. Får väl lägga nån kattbädd utanför och hoppas den lugnar ner sig.
Skulle ni dammsugit golvet kl 23 på kvällen 3-5 minuter?
Sorry om det är i fel ämne. Hittade ingenstans vart jag kunde lägga den.
För fan damsug, vad är du rädd för att polisen ska ta dig eller? jävla töntigt beteende, gömmer du dig för nån eller och inte vågar hysa lite ljud en fredagskväll? Trevliga grannar, shit happends..
Alltså snackar vi 3-5 minuter. Det måste vara fan så högljudd damsugare, lyhört eller gnällig grane om någon öht skulle börja bry sig om oljudet - det är ju inte frågan om att du håller in monsterfest som varar timme ut och timme in intil småtimmarna.
Skulle någon mot förmodan påpeka att du väsnats så får du förklara situationen.
Klart du ska. Du verkar ju inte vara den som dammsuger sent till vardags direkt. Trasigt glas är klart okej och jag tror inte någon skulle bli särskilt upprörd.
Att storstäda, renovera eller annars väsnas i onödan vid 23 däremot - det är en dödssynd där jag bor.
Ja ok 23:00 ett par minuter. Va fan du ska väl inte vara fransos. Rädd av allt! Dammsug på men var klar senast 23:15 för att bara vara snäll mot de andra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!