2021-05-21, 13:41
Medlem
Frater_Frags avatar
Hej!
Jag har en intressant historia att berätta.
För två dagar sedan så kraschade datorn när jag satt och glodde på Youtube. Ett felmeddelande om "pgp.watchdog.violation", dök upp på skärmen och jag fick en påtvingad omstart. Inget märkvärdigt i sig, sådant här händer ju tyvärr...

När datorn startade om så kom bekymret, fanskapet startade inte ordentligt, allt som dök upp på den ena skärmen var en liten vit linje ca 10mm bred, uppe i vänstra övre hörnet. Det var allt som gick att uppnå, ingen tillgång till bios eller något startalternativ vad jag än försökte.

Jag bytte ut batteriet på moderkortet, ingen effekt, jag bytte ut minnesstickorna mot nya som jag hade liggandes, ingen effekt där heller.

Till sist gav jag upp för stunden eller snarare kvällen, jag hade mina misstankar om grafikkortet, min plan var att trycka in det i kompisens dator för att vara säker på om det var kaputt eller icke.

Nästa dag gick jag upp, jag fick en ingivelse att försöka starta datorn en sista gång, och...
(en trumvirvel hörs i bakgrunden!), datorn startade felfritt på första försöket!!!

Sedan dess så har jag uppgraderat drivrutinerna till grafikkortet, alla andra drivrutiner verkar vara de senaste.

Har någon annan råkat ut för detta? Jag har pysslat med datorer sedan 1983, och jag har aldrig råkat ut för något liknande innan detta inträffade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in