Hej! Någon som råkat ut för samma problem nån gång? Hade en skuld hos kronofogden och redan betalat hela skulden innan löneutmätningen träde i kraft, d.v.s beslutet om löneutmätningen hade kommit, men jag lyckades betala av hela skulden på annat sätt innan arbetsgivaren hann dra av pengarna från lönen. Nu har det gått en månad sen jag blivit skuldfri, alltså löneutmätningen hävdes i slutet av april och på mina sidor har sen dess stått att jag har 0kr i skuld. Nu kom lönespecen och till min förvåning har det ändå blivit en utmätning på mig trots att löneutmätningen blivit hävd. Kontaktar Kronofogden och mycket riktigt har de hävt löneutmätningen och det har bekräftats och därmed skickats med ett nytt beslut till lönekontoret, men ändå har det blivit miss någonstans. Fick då veta att jag måste kontakta lönekontoret och be de att inte dra pengarna o så vidare, men nu till min fråga kommer lönekontoret kunna stoppa dem pengarna nu och ändra min lönespec eller har pengarna redan dragits från min lön och är på väg till fogden? Så surt att behöva leva på existensminimum nu när man egentligen har rätt till hela sin lön, och har hört så många historier att folk också råkat betala för mycket och det dragits av lönen trots ingen skuld, och tog flera månader att få tillbaka sina pengar. Tycker även det är konstigt att någon där gjort fel och jag ska behöva jaga både fogden och mitt lönekontor för att få ordning på det hela, detta ger mig bara så mycket onödigt stress. Trodde saker löste sig men icke, ska behöva betala ännu mer än jag egentligen ska, och det känns så orättvist.