2021-05-21, 12:09
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.nyariks.se/integrationsk...forsok-pa-ali/

"Den 11 maj 2021 dömde Göteborgs tingsrätt Abdimudalib Daud Ali (Abdi) till tio års fängelse för försök till mord på Hassan Mohammed Ali (Hassan). Det var fest på Hisingsgatan vid Ramberget i Göteborg och allt slutade med att Abdi skar av halspulsådern av Hassan.

Kaoset började med att Abdi ringde Hassan och anklagade honom för att ha stulit öl från festen. De bekanta Yasin, Muhamed, Ayub och Mustafe skall i sammanhanget även de ha blivit inblandade i konflikten om den stulna ölen.

Övervakningskameror fångade att Abdi, Yasin, Ayub och Muhamed åkte hem till Hassan för att konfrontera honom runt klockan halv sex på morgonen. När de möttes upp sade Abdi att han skulle lämna tillbaka hans öl, varvid Hassan svarade ”vad är det här”. Abdi knivhugg honom då rakt i halsen.

Av rättsintyget framgår att Hassan fick en stickskada på halsen som innefattande en avskuren pulsåder."
Citera
2021-05-21, 13:05
Medlem
10 år, är inte det mycket för mordförsök?
Citera
2021-05-21, 13:05
Medlem
Misantrop1891s avatar
Intressant av det ända skäl att jag också har fått en stickskada i halsen, överlevde han? Min pulsåder klarade sig men blödde ändå nästan ut på de 30-40min det tog för ambulansen att komma.
Citera
2021-05-21, 13:11
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
10 år, är inte det mycket för mordförsök?

Sticker man nån i halsen med en kniv så kan nog tio års fängelse vara högst rimligt tycker jag.
Då är man riktigt jäkla galen.
Citera
2021-05-21, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Sticker man nån i halsen med en kniv så kan nog tio års fängelse vara högst rimligt tycker jag.
Då är man riktigt jäkla galen.
Inte som att jag tycker det är för mycket.
Nedan motsvarande fall:
https://samnytt.se/15-arige-ahmed-do...r-lagt-straff/
Citat:
Ahmed var 15 år vid brotten och då gäller speciella regler när tingsrätten ska bestämma påföljd. Normalt anser rätten att straffvärdet för ett brott av detta slag ligger på 8 års fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in