Finns att köpa på Coop. Blir ni köpsugna? Är det rätt att något så svenskt som fika ska besudlas på det här sättet? Själv tolkar jag det som att de numera helt öppet pissar oss i ansiktet.
Företag: Bröd & Salt https://www.brodsalt.se/
INFO@BRODSALT.SE
TELEFON: 070 835 73 79, SANKT ERIKSPLAN 6B 113 20, STOCKHOLM
Senast redigerad av over9k 2021-05-18 kl. 23:35.
Vad kan man säga? Det är detta som det svenska folket har röstat för och det är detta som det svenska folket vill ha.
Svenskar är masochister som vill bli våldtagna i en pöl av sitt eget blod.
Hon är en rätt känd bagerska och influencer osv. Samma som Fares som säljer fika kokböcker där han pratar om hur mäktigt det Svenska fikaundret är för honom som bagare och hur spännande det är att jobba kring förväntningar, förändringar och traditioner?
Jag menar hajjar att ni smälter som snöflingor vid tanken på att andra kan uppskatta svenska traditioner även om deras päron inte föddes här - men för resten av världen är det inte så.
Men skriv in till dom. Dom kommer nita det i papperskorgen ändå och låta kampanjen löpa vidare för ni är en kissnödig minoritet som får sammanbrott för minsta lilla som inte passar in i er lajvversion av 50-talet som aldrig fanns.
Släpp det. Bara släpp det.
Ni käkar mat som är del av en Svensk kultur som förändrats, förbättrats, förärats och fascinerats av folk som kom hit från hela världen och sprider det utåt. Men neeeej nej om det inte är en inavlad lallare som gör platta muffins eller grussmakande hallongrottor så börjar ni böla.
Vad hände? När blev ni såna fjollor?
Kommer era barn också födas utan ryggrad eller är det nåt som går över?
Veganskt, muslim och hipster i en ohelig allians, ja detta sammafattar verkligen moderna sverige.
Är f.ö. jävligt pinsamt med alla som tror fika är ett unikt svenskt fenomen, och alltid lika krinsch när änglisg svensk medelklass stolt förklarar för någon utomlands om detta unika exotiska "sweedish fiika" fenomenet. Att sitta ner o dricka kaffe till nått sött görs och har gjorts i hur jävla många länder som helst det är fan inget unikt.
Senast redigerad av PremiumBananas 2021-05-18 kl. 23:50.
Finns att köpa på Coop. Blir ni köpsugna? Är det rätt att något så svenskt som fika ska besudlas på det här sättet? Själv tolkar jag det som att de numera helt öppet pissar oss i ansiktet.
Företag: Bröd & Salt https://www.brodsalt.se/
INFO@BRODSALT.SE
TELEFON: 070 835 73 79, SANKT ERIKSPLAN 6B 113 20, STOCKHOLM
Jag tycker framför allt att priset var jäkligt provocerande. En skopa småkakor för en hundring? Hyffsad vinstmarginal där.
Allt som en utlänning från jordens rövhål ska sälja som fika är bara en skymf och skrattretande idioti för en äkta svensk.
Laga till detta på en annan plats på klotet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!