2021-05-18, 23:22
Medlem
Hej alla FB! Jag har fått tag på en hyresrätt (vid sidan av bostadskön, INTE på olagligt sätt) i nyare hus i lilla Alby, men känner inte till området så bra.

Finns det någon här som bor i Lilla Alby och kan berätta mer? Är området stökigt, eller snarare bara sömnigt men nära till kommunikationer?

Hur skulle ni göra om ni får en hyresrätt utan att bränna sin kötid, skulle ni tagit den då i Lilla Alby? Bor söder om stan idag så blir nya ”marker” för mig. Har dock polare i krokarna i Bromma
Citera
2021-05-18, 23:37
Medlem
Sundbyberg är nära Solna och centrala Stockholm.
Vilket är bra
Citera
2021-05-18, 23:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stadsplaneraren
Hej alla FB! Jag har fått tag på en hyresrätt (vid sidan av bostadskön, INTE på olagligt sätt) i nyare hus i lilla Alby, men känner inte till området så bra.

Finns det någon här som bor i Lilla Alby och kan berätta mer? Är området stökigt, eller snarare bara sömnigt men nära till kommunikationer?

Hur skulle ni göra om ni får en hyresrätt utan att bränna sin kötid, skulle ni tagit den då i Lilla Alby? Bor söder om stan idag så blir nya ”marker” för mig. Har dock polare i krokarna i Bromma

Var i Lilla Alby? Det är överlag ett väldigt lugnt område och ligger granne med Centrala Sundbyberg.
Citera
2021-05-18, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stadsplaneraren

Lugnt och sömnigt skulle jag säga. Jag bodde där i några år. Sumpan är en trevlig småstad.
Citera
2021-05-19, 07:40
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Lugnt och sömnigt skulle jag säga. Jag bodde där i några år. Sumpan är en trevlig småstad.
Det är klockrent att bo i Sumpan.
Citera
2021-05-21, 23:21
Medlem
Tack alla för snabba svar! Låter bra att inget negativt eller riktigt oväntat dök upp

Trevlig fredag!
Citera
2021-05-23, 15:46
Medlem
Modifys avatar
Lilla Alby är lugnt och sömnigt såvida du inte bor kring Signalfabriken och längan fram till pendeltåget på Landsvägen. Där kan det vara lite tjoigt på helger. Centrala Sundbyberg är imo mer genuigt. Har bott i båda stadsdelarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in