Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
En man behöver inte stirra öppet på brösten för att man som kvinna ska märka att han reagerar på ens bröst.
Anledningen till att tjejen kände sig obekväm i sitt linne i din närhet beror på att hon märkte att du uppmärksammade hennes bröst och att hon tyckte det var jobbigt eftersom hon ser dig som en gubbe och dessutom som en slags fadersfigur eftersom du varit tillsammans med hennes mamma under en stor del av hennes barndom.
Jag önskar att män kunde förstå hur obehagligt många unga tjejer tycker att det är när något som i deras ögon är gamla gubbar visar sexuellt intresse.
Hade det istället varit en kille i närheten av hennes egen ålder som hon funnit attraktiv så hade hon inte varit obekväm i sina ”sexiga” kläder utan uppskattat hans intresse.
Sen är det ju så att när man har stora bröst sitter det mesta åt över brösten, enda sättet att minska bröstens synlighet är att klä sig i så bylsiga kläder att man ser tjock ut istället. En storbystad persons intention med att klä sig behöver alltså inte vara att se sexig ut, även om hon upplevs så.
Tonåring är man mellan 13 och 19 år.
Tack för ett vettigt svar, jag är övertygad om att du har rätt på de flesta punkterna, däremot så behöver jag påminna igen att jag varken "titta, sneglade, glodde, stirra, blängde", på hennes bröst när hon va i min närhet,,, men sak samma, för de andra förklaringarna du har verkar mer förklarliga.
Sen kan man diskutera detta uttryck med "gubbe" som oftast dyker upp i debatten, inte ser jag Pernilla Wahlgren som kärring heller, trots vi är jämnåriga, och likaväl som henne, håller jag mig i mycket bra fysisk form, med allehanda sportgrenar.