2021-05-18, 20:22
Medlem
Självklart kan män och kvinnor vara vänner. Även den mest virile mannen på Flashback måste väl känna attraktion för att orka ha ett förhållande med någon, om än kort.

Tänk så här, kan en man vara vän med en väldigt oattraktiv kvinna eller tänker mannen ändå bara med ”lilla huvudet”.
Citera
2021-05-18, 20:31
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Verkar som en hyfsad mängd män i tråden saknar kvinnliga polare.

Oj, jag har haft MASSOR av kvinnliga polare. Och det är de erfarenheterna jag pratar. Jag ville nog helst knulla, och de ville bli uppvaktade. Utan uppvaktning, ingen manlig-kvinnlig vänskap. Tjejkompisen har ju LITE gräddfil jämfört med den manliga vännerna, eller hur? Att låtsas något annat är bara löjligt.
Citera
2021-05-18, 20:34
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Oj, jag har haft MASSOR av kvinnliga polare. Och det är de erfarenheterna jag pratar. Jag ville nog helst knulla, och de ville bli uppvaktade. Utan uppvaktning, ingen manlig-kvinnlig vänskap. Tjejkompisen har ju LITE gräddfil jämfört med den manliga vännerna, eller hur? Att låtsas något annat är bara löjligt.
Good for you.
Citera
2021-05-18, 20:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Poäng för den...

Ja, jag vet att man inte ska vara svartsjuk i Sverige och jag har själv haft min beskärda del av tjejkompisar. Det kan fungera, men för eller senare kommer man nog att hamna i "när Harry mötte Sally-fasen" och behöva göra upp med eventuella känslor som tyder på mer än bara vänskap, eller "amore platonico".

Med handen på hjärtat så hade jag nog blivit en smula misstänksam och troligen även lite svartsjuk. Kanske är allt i sin ordning, men kanske heller inte.
"Kompis" är tjejspråk för "reserv".
Citera
2021-05-18, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softice
Särbon hänger allt mer med sin granne.
Litet pittoreskt hus med få boende och alla har nära relationer till varandra så inget konstigt med det.
Men vad är ok och inte, när man bjuder hem varandra på mat och går promenader med en enskild granne titt som tätt.
Jag vet vad jag tycker, men vill höra andras åsikter . Nyfiken
Grannen är kvinna och min särbo en man.

Se nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av charonyipman
Män och kvinnor kan inte vara vänner. Så det är någon som fiskar efter förhållande i någon form, eller båda. Det är som det är.
Citera
2021-05-19, 16:25
Medlem
Jag har kvinnliga vänner men jag har ej sex med dom trots att vi har utekvällar tillsammans. MEN skulle jag vara singel så skulle jag helt klart ha ett gott öga till ett par av dem och dom till mig men nu är vi alla lyckligt gifta.
Beror på hur man är som person också. vissa vill inte vara otrogna och andrar bryr sig inte.
Citera
2021-05-19, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Jag har kvinnliga vänner men jag har ej sex med dom trots att vi har utekvällar tillsammans. MEN skulle jag vara singel så skulle jag helt klart ha ett gott öga till ett par av dem och dom till mig men nu är vi alla lyckligt gifta.
Beror på hur man är som person också. vissa vill inte vara otrogna och andrar bryr sig inte.
Lite det som är problemet. Du vill ju inte knulla dina manliga polare, eller?
Citera
2021-05-19, 17:34
Medlem
Män och kvinnor är inte och kan inte vara vänner om inte killen är så gay att han aldrig ens skulle våga titta på en fitta men till och med dem snor tjejer.
Citera
2021-05-20, 11:59
Medlem
cosmic_dancers avatar
De är väl vänner. Sen oavsett, vad tänker du att du skulle kunna göra åt situationen? Det går knappast hindra dem att umgås och skulle de nu vara något mer mellan dem eller uppstå är det heller inte så mycket du kan göra. Välj att lita på honom att han inte är otrogen.
Citera
2021-05-20, 16:22
Medlem
Vilka efterblivna svar som en del här inne skriver. Klart som tusan att man kan ha vänner av motsatt kön. Jag har det funkar alldeles utmärkt. Det som eventuellt skulle kunna vara en varningssignal skulle kunna vara om dom inte har några gemensamma intressen överhuvudtaget. Om bägge är golffantaster och lirar golf tillsammans men du är ointresserad av golf är det väl inte konstigt att umgås. Däremot är det kanske inte vanligt att man äter middag tillsammans på tu man hand om man har en annan relation. Men en promenad eller fika kan man absolut göra tillsammans
Citera
2021-05-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Lite det som är problemet. Du vill ju inte knulla dina manliga polare, eller?
bara för att man vill något behöver det inte betyda att man gör det? jag vill döda vissa människor ibland för jag blir så jävla förbannad på dom men inte fan gör jag det.
Citera
2021-05-22, 11:37
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
bara för att man vill något behöver det inte betyda att man gör det? jag vill döda vissa människor ibland för jag blir så jävla förbannad på dom men inte fan gör jag det.

Vet inte om jag anser att det är en bra jämförelse då det ena sällan leder till juridiska konsekvenser medan det andra kan förändra och förstöra hela ditt liv. (Erkänner dock att jag kan ha samma tankar om vissa människor)

Jag förstår dock din poäng och jag håller med om den. Bara för att man vill är det inte samma sak som om att man också gör. Det är lite det som skiljer vissa människor från andra. Vi som förstår den skillnaden och som kan motstå impulser och önskemål och de som är som hundar - juckar på allt så fort de får lust. Jag tror det finns en tydlig skillnad mellan män inom detta område därav att vi har så olika åsikter i frågan.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in