2021-05-18, 17:11
Medlem
Det viktiga är ju att det är inget du kan göra. Oavsett hur du känner, om du vill behålla karln, så låt han göra som han vill utan att ställa till med scener. Det händer faktiskt att kvinnor och män blir vänner utan någon vill mera (har hänt mig några gånger) men oftast finns det andra motiv. Förr eller senare får du veta,
Citera
2021-05-18, 17:18
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Om hon är drivande, så kan det mycket väl handla om att han är snäll och inte kan säga ifrån. Vilket han nog borde göra.
Min erfarenhet är dock att kvinnor som skaffar sig manliga "vänner" i allmänhet bara vill sola sig i all uppmärksamhet de får. Det är sorts förspel alltihop, ofta för bådas del. Man bekräftar varandra, pratar känslor, pratar om "vår vänskap". Och när man pratar så, så blir det lite fuktigt i trosan, och det rycker lite i baguetten. Det vet alla, men det är inget man pratar om.
Citera
2021-05-18, 17:24
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Om hon är drivande, så kan det mycket väl handla om att han är snäll och inte kan säga ifrån. Vilket han nog borde göra.
Min erfarenhet är dock att kvinnor som skaffar sig manliga "vänner" i allmänhet bara vill sola sig i all uppmärksamhet de får. Det är sorts förspel alltihop, ofta för bådas del. Man bekräftar varandra, pratar känslor, pratar om "vår vänskap". Och när man pratar så, så blir det lite fuktigt i trosan, och det rycker lite i baguetten. Det vet alla, men det är inget man pratar om.

Där tror jag du slog huvet på spiken. Man/dom solar sig och speglar varandras egon och njuter av
uppmärksamheten från en ny person, spännande och givande.
Behöver inte leda till något ytterligare men att det väcker känslor är helt klart.
Citera
2021-05-18, 17:24
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av initieramig
Det viktiga är ju att det är inget du kan göra. Oavsett hur du känner, om du vill behålla karln, så låt han göra som han vill utan att ställa till med scener. Det händer faktiskt att kvinnor och män blir vänner utan någon vill mera (har hänt mig några gånger) men oftast finns det andra motiv. Förr eller senare får du veta,

Jodå! Inställning slår klass alla gånger. Ge benet så att karln aldrig ens funderar titta på en annan kvinna.
Citera
2021-05-18, 17:29
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softice
Särbon hänger allt mer med sin granne.
Litet pittoreskt hus med få boende och alla har nära relationer till varandra så inget konstigt med det.
Men vad är ok och inte, när man bjuder hem varandra på mat och går promenader med en enskild granne titt som tätt.
Jag vet vad jag tycker, men vill höra andras åsikter . Nyfiken
Grannen är kvinna och min särbo en man.

Nåt suspekt är det.

Snart kommer väl lögner om att det är en killkompis som messar när du å särbon umgås men det visar vara hans granne som undrar om dom kan hitta på nåt..
Citera
2021-05-18, 17:49
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som Nietzsche konstaterade:
Women can enter into a friendship with a man perfectly well, but to maintain it- a little physical antipathy is required.

Poäng för den...

Ja, jag vet att man inte ska vara svartsjuk i Sverige och jag har själv haft min beskärda del av tjejkompisar. Det kan fungera, men för eller senare kommer man nog att hamna i "när Harry mötte Sally-fasen" och behöva göra upp med eventuella känslor som tyder på mer än bara vänskap, eller "amore platonico".

Med handen på hjärtat så hade jag nog blivit en smula misstänksam och troligen även lite svartsjuk. Kanske är allt i sin ordning, men kanske heller inte.
Citera
2021-05-18, 18:43
Medlem
CC75s avatar
Män och kvinnor kan bara vara vänner. Alla män tänker inte bara med det "lilla huvudet" och alla kvinnor är inte ute efter att ta någon annans pojkvän.

Vad som sedan är ok får respektive par själva sätta gränserna för. Det finns inget universellt rätt eller fel. Prata med din särbo. Förklara för honom hur du upplever det men akta dig för att det framstår som att du är för "anklagande".

// CC
Citera
2021-05-18, 18:50
Medlem
Kickexs avatar
Verkar som en hyfsad mängd män i tråden saknar kvinnliga polare.
Citera
2021-05-18, 19:52
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Män och kvinnor kan bara vara vänner. Alla män tänker inte bara med det "lilla huvudet" och alla kvinnor är inte ute efter att ta någon annans pojkvän.

Vad som sedan är ok får respektive par själva sätta gränserna för. Det finns inget universellt rätt eller fel. Prata med din särbo. Förklara för honom hur du upplever det men akta dig för att det framstår som att du är för "anklagande".

// CC

Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Verkar som en hyfsad mängd män i tråden saknar kvinnliga polare.

Som många påpekat sedan tidigare så kan män och kvinnor inte vara polare!
Kuken står alltid där i bakgrunden. Tyvärr är det ofta så att dom trevligaste kvinnorna man träffat i sitt liv inte har med kuken att göra. Dom är trevliga, förståndiga, roliga att prata med, men kuken är inte det första som står där.
Citera
2021-05-18, 20:00
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Som många påpekat sedan tidigare så kan män och kvinnor inte vara polare!
Kuken står alltid där i bakgrunden. Tyvärr är det ofta så att dom trevligaste kvinnorna man träffat i sitt liv inte har med kuken att göra. Dom är trevliga, förståndiga, roliga att prata med, men kuken är inte det första som står där.

Jag säger inte att det är lätt men jag vet att det går då jag själv har flera tjejkompisar och det i olika åldrar. Tjejer som jag umgås med på det sätt som TS särbo gör. Dvs promenader och middagar, fika m.m.

// CC
Citera
2021-05-18, 20:08
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jag säger inte att det är lätt men jag vet att det går då jag själv har flera tjejkompisar och det i olika åldrar. Tjejer som jag umgås med på det sätt som TS särbo gör. Dvs promenader och middagar, fika m.m.

// CC
Samma här.

Men det vore inte första gången människor applicerar sina personliga sanningar ut på omvärlden.
Citera
2021-05-18, 20:13
Medlem
Antingen så klagar ni Flashback-män på att ni blir konstant friend-zonade, att kvinnor har för höga krav för att ligga med er eller att ni har för höga krav för att ligga med kvinnan. Samtidigt så anser även tydligen majoriteten att män och kvinnor inte kan vara vänner utan att det alltid skulle leda till sex.

Väldigt motsägelsefullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in