2021-05-18, 13:48
Medlem
fethorunges avatar
Är det moraliskt acceptabelt att inte fortplanta sig om man har ett syskon som gör det? Orsaken är att man inte hittar någon att göra det med. Är det mitt fel då, att jag inte hittar någon? Tänk om jag inte kan lösa problemet och hjälp inte finns att få?

Man känner sig så jävla värdelös. Är det acceptabelt att leva ett så isolerat liv som möjligt och vänta ut föräldrarna innan man tar livet av sig, för att slippa eländet? Är det fult att göra så mot sitt syskon?
Citera
2021-05-18, 14:52
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Är det acceptabelt att leva ett så isolerat liv som möjligt och vänta ut föräldrarna innan man tar livet av sig, för att slippa eländet? Är det fult att göra så mot sitt syskon?

Är situationen verkligen så omöjlig? Hur gammal är du och vad har du gjort, eller vad gör du för att försöka lösa problemen?
Citera
2021-05-18, 14:52
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Är det moraliskt acceptabelt att inte fortplanta sig om man har ett syskon som gör det? Orsaken är att man inte hittar någon att göra det med. Är det mitt fel då, att jag inte hittar någon? Tänk om jag inte kan lösa problemet och hjälp inte finns att få?

Man känner sig så jävla värdelös. Är det acceptabelt att leva ett så isolerat liv som möjligt och vänta ut föräldrarna innan man tar livet av sig, för att slippa eländet? Är det fult att göra så mot sitt syskon?
Det är rätt att inte fortplanta sig med tanke på tillståndet i världen.
Citera
2021-05-18, 14:54
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Är situationen verkligen så omöjlig? Hur gammal är du och vad har du gjort, eller vad gör du för att försöka lösa problemen?

Inte omöjlig men jag tänker inte gifta mig och skaffa barn med någon jag känner 0 fysisk attraktion till...
Citera
2021-05-18, 15:11
Medlem
Beror ju helt på vilka gener man har. Man får se till vad som är bäst för framtiden, då meningen med att skaffa barn från första början är att ge något till framtidens värld.

Själv har jag hög intelligens, kropp som en grekisk Gud och är briljant på det mesta, så det vore ju naturligtvis historiens största svek mot mänskligheten ifall jag inte förde mina gener vidare för framtida generationers bästa.

Är man däremot vänsterbliven, ful och dum i huvudet så är det omvänt då man föråder framtidens folk med att sprida sin skitgener.
Citera
2021-05-18, 15:22
Medlem
Liberationfronts avatar
Handlar detta om fortplatning eller sjölvmord?

Fortplatning: eftersom jorden är överbefolkad så vore det korrekta att inte fortplanta. DOCK är ju vita en minoritet så därför kan det vara bra att stödplanta sig.

Självmordet: det är ett annat sätt att minska överbefolkning. Samtidigt ska ju inte vår civilisation byggas på fegisar så jag tycker du inte ska vänta. Gör det bara. Vi behöver inte dig.
Citera
2021-05-18, 15:30
Medlem
Att inte fortplanta sig är det enda moraliskt rätta. Det är alltid omoraliskt att skaffa barn. Ingen har någonsin lidit av att aldrig ha blivit född, men miljarder människor har fått lida sig igenom skitliv som det hade varit bättre att slippa.

Dina barn kanske har turen att få helt okej liv, kanske även dina barnbarn, men här och där bland de kommande generationerna kommer det oundvikligen att uppstå fruktansvärda livssituationer. Att skaffa barn leder till mängder av onödigt lidande.
Citera
2021-05-18, 16:41
Medlem
Sun Rulers avatar
Förtydligade rubriken då tråden primärt tar avstamp i psykisk ohälsa och inte moralfilosofiska spörsmål.

Flyttar den från religion till psykisk hälsa. /Moderator
Citera
2021-05-18, 18:18
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:

Citat:
Inte omöjlig men jag tänker inte gifta mig och skaffa barn med någon jag känner 0 fysisk attraktion till...

På sätt å vis är det väl ditt fel att du inte har hittat någon. Nu vet inte jag hur gammal du är å hur länge du har köpt horor. Men det kan vara fullt möjligt att köpet av horor gör så att du inte tittar runtom om möjligt potentiella respektiven?

Men horor verkar du ju attraheras av. Kan du inte göra en "pretty woman"? 🙂
Citera
2021-05-18, 18:45
Medlem
Kickexs avatar
Är det omoraliskt att vara homosexuell?
Citera
2021-05-18, 18:57
Medlem
bubbsels avatar
Alla hittar inte någon helt enkelt, så har det varit igenom historien också även fast det är ännu vanligare idag.
Citera
2021-05-18, 19:00
Om du inte kan tänka dig minst 18 års ansvar, eller att ge mamman barnen och istället betala så vilka alternativ har du?
Jag skulle gärna tagit hand om mina barn men inte på svenska villkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in