2021-05-18, 09:45
Medlem
Vi har just flyttat till ett nytt hus och skulle vilja byta badrumsmöblerna i badrummen. Vi vill köpa så bra som vi har råd med men undrar också om det vore en klok investering om vi köpte badrumsmöbler av högkvalitet. Vad tycker ni?
Citera
2021-05-18, 09:49
Medlem
Jag undrar vad badrumsmöbler innebär?
Är det toalett o handfat du menar?

Nej! Det kommer inte höja värdet på huset nämnvärt för att du byter ut din toalett från Rusta till en toalett från Bauhaus
Ingen rik person kommer ändå vilja bo i ett sketet radhus.

.
Citera
2021-05-18, 09:49
Medlem
Höjja värdet kan det väl gissningsvis göra, men förmodligen inte tillräckligt mkt i relation till vad det kostar. Det handlar ju om tycke och smak också.
Citera
2021-05-18, 09:50
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozgur-Ak
Vi har just flyttat till ett nytt hus och skulle vilja byta badrumsmöblerna i badrummen. Vi vill köpa så bra som vi har råd med men undrar också om det vore en klok investering om vi köpte badrumsmöbler av högkvalitet. Vad tycker ni?
Oftast inte, du kan lika gärna handla på Ikea.(Som för övrigt brukar vara de som får bäst i test när det gäller kvalitet) Viktigast är att badrummet är modernt , fräscht och godkänt. Om ni någon gång säljer huset så kommer nya ägarna ändå att riva ut badrummet för att få det till sitt "egna".
Citera
2021-05-18, 09:52
Medlem
En köpare vill antagligen ha ett fräscht badrum med papper på att det är genomfört av certifierade hantverkare.

Märke spelar antagligen mindre roll. Bara det är ett av dom välkända.
Citera
2021-05-18, 10:09
Medlem
Tack för svaren alla.

Jag menar alla möjliga möbler. T.ex.: Toalettstol, kommod, tvättställe, tvättställsblandare, badkar, spegelskåp, osv. Naturligtvis vill vi också njuta av att använda de nya möblerna, men vill inte överspendera.

Så säger ni då att det inte skulle spela någon roll alls om vi köpte Svedbergs istället för IKEA möbler?

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag undrar vad badrumsmöbler innebär?
Är det toalett o handfat du menar?

Nej! Det kommer inte höja värdet på huset nämnvärt för att du byter ut din toalett från Rusta till en toalett från Bauhaus
Ingen rik person kommer ändå vilja bo i ett sketet radhus.

.
Senast redigerad av Ozgur-Ak 2021-05-18 kl. 10:12.
Citera
2021-05-18, 10:11
Medlem
Citat:
Tack för svaren alla.

Jag menar alla möjliga möbler. T.ex.: Toalettstol, kommod, tvättställe, tvättställsblandare, badkar, spegelskåp, osv. Naturligtvis skulle vi också vilja njuta av att använda de nya möblerna, men vill inte överspendera.

Så säger ni då att det inte skulle spela någon roll alls om vi köpte Svedbergs istället för IKEA möbler?
Undvik Ikea i våtrum!
Citera
2021-05-18, 10:14
Medlem
Citat:
Tänk inte på inredning som en investering såsom en tavla av Rembrandt är. Tänk bara att ni ska bajsa och borsta tänderna i 20 år, sedan är badrummet slitet och värt 0 kronor.

Kort sagt, välj den kvalitet och stil ni själva vill ha i närtid.
Citera
2021-05-18, 10:16
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Tack för svaren alla.

Jag menar alla möjliga möbler. T.ex.: Toalettstol, kommod, tvättställe, tvättställsblandare, badkar, spegelskåp, osv. Naturligtvis vill vi också njuta av att använda de nya möblerna, men vill inte överspendera.

Nej eftersom du förmodligen har dålig smak. Jag tycker grönkaklade badrum med rutigt stengolv är finast, gärna med funkismöbler och en stor rund spegel. Så allt annat hade jag ändå rivit ut. Dessutom, om ni ska bo där i några år så kommer det ändå vara gammalt när ni flyttar.
Citera
2021-05-18, 10:26
Medlem
Citat:
Tack för svaren alla.

Om du väljer badrum från början, med dyrt material i väggar o golv samt inredning i övrigt, då kanske priset ändras.
Men har du billigt kakel o en plastmatta utan värmeslingor i o sedan tar en svindyr toa o sätter in, ja då kommer inte priset ändras.

Köp så att du själv trivs.
Det är du som skall bo i det hela.
Folk tenderar ändå att kasta ut badrum o kök vid varje inflytt.
Citera
2021-05-18, 11:53
Medlem
Citat:

Det är klart att ett lyxigt badrum säkert kan vara lockande för köpare, men i min mening är nog hyggligt neutralt och enkelt bäst. Det som är allra lyxigast i badrum är ju gott om utrymme. Hur toalettstolen ser ut är sak samma för mig, om man väljer mellan två nya, fräscha modeller. Lyxiga badkar kan vara en annan sak, men det är frågan om ens det höjer värdet, för långtifrån alla människor gillar att bada. Det är rätt personligt hur man gillar att rengöra sig.
Citera
2021-05-18, 12:43
Medlem
Citat:
Tack för svaren alla.

De billiga möblerna är tillverkade med slavar i kina och innehåller massa gifter som du kommer andas in under årens lopp.

Varför bygger man om hemma och sen snålar in på badrummet är ju bara idioti.

Man ska ju njuta av livet också.
de pengarna kommer man ändå spendera på dyra drinkar eller annat skit.

Det är småpengar att köpa RIKTIGA möbler eller badrum till hemmet som är tillverkade i europa istället och njuta av sitt hem.

Det är en långsiktig investering och är småpengar när man räknar hur lite det kostar per dag varje dag och hur man kan slösa pengar på en kopp kaffe ute på stan varje dag.

Samtidigt stödjer man europeiska jobb och att inte alla jobb försvinner ut ur europa vilket är ett stort plus då all industri lägger ner pga oschysst konkurrens från asien.

Kom ihåg att vissa märken som har svenskt namn dock är tillverkade i kina ändå .särskilt de som alltid kör med rabatt. Då har man hittat på ett dyrare ordinarie pris för det billiga skräpet och sen säjer det med rabatt ofta så att folk ska tro att det är billigt.

Svedbergs är dock tillverkat i europa tror jag. Enklaste är att ringa huvudkontoret.
Senast redigerad av Blatteman 2021-05-18 kl. 12:49.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in