2021-05-16, 19:22
Medlem
https://www.svd.se/fler-kvinnor-soke...r-spelmissbruk

http://tt.omni.se/fler-kvinnor-soker-hjalp-for-spelmissbruk/a/0KmP62

Om dessa siffror stämmer kombinerat med studien som släpptes 2019 med Anders Håkansson så betyder det alltså att Sverige är det ENDA LANDET I VÄRLDEN där kvinnor har mer spelproblem än män? ÄNDÅ får denna statistiska anomali knappt någon uppmärksamhet? Är det för att staten äger spel och 75% av deras omsättningar kommer från problemspelare?
HELT SJUKT är det att folk bara tror att det är män som har spelproblem?
Citera
2021-05-16, 19:26
Medlem
charonyipmans avatar
Precis, hur vågar man tillåta att kvinnor drabbas hårdare än män i något någonsin? Usch, måste vara pga patriarkatet vill förtrycka kvinnorna förstås. Men ingen prata om att män typ begår 7 av 10 självmord, nej åt helvete med männen. Konspiration måste det vara!

Ja, kvinnor är oansvariga, go figure.
Citera
2021-05-16, 19:27
Citat:
Ursprungligen postat av NinniAz
https://www.svd.se/fler-kvinnor-soke...r-spelmissbruk

http://tt.omni.se/fler-kvinnor-soker-hjalp-for-spelmissbruk/a/0KmP62

Om dessa siffror stämmer kombinerat med studien som släpptes 2019 med Anders Håkansson så betyder det alltså att Sverige är det ENDA LANDET I VÄRLDEN där kvinnor har mer spelproblem än män? ÄNDÅ får denna statistiska anomali knappt någon uppmärksamhet? Är det för att staten äger spel och 75% av deras omsättningar kommer från problemspelare?
HELT SJUKT är det att folk bara tror att det är män som har spelproblem?

Du väntade 11 år med att posta ditt första inlägg, och då gäller det om kvinnligt spelmissbruk?

Men on topic: det måste vara feminismens fel. Kvinnor skall bli precis som män.
Citera
2021-05-16, 19:27
Medlem
RandyWalkers avatar
Det e dags för Kitzi75lol att lira upp pengarna istället för Benganking

Bara en tidsfråga med tanke på riktad reklam o en rad andra fenomen som jag inte pallar fördjupa här
Citera
2021-05-16, 19:35
Medlem
Kärringbingo finns väl bara i Sverige?
Citera
2021-05-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charonyipman
Precis, hur vågar man tillåta att kvinnor drabbas hårdare än män i något någonsin? Usch, måste vara pga patriarkatet vill förtrycka kvinnorna förstås. Men ingen prata om att män typ begår 7 av 10 självmord, nej åt helvete med männen. Konspiration måste det vara!

Ja, kvinnor är oansvariga, go figure.

Så trevligt att offerkoftan kom fram så tidigt på detta inlägg...såklart att genom att lyfta detta så var det min fulla avsikt att skita på patriarkatet INGEN som försöker ta något ifrån MÄN här utan tycker det är sjukt att det inte talas om denna statistik mer överlag? Som du kanske också har läst så känner kvinnor MER skam än män och har svårare att söka hjälp när de faktiskt har ett spelmissbruk, kan samhällets förvrängda bild av hur en spelare ser ut påverka detta och öka känslan av skam som de känner?
Citera
2021-05-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Du väntade 11 år med att posta ditt första inlägg, och då gäller det om kvinnligt spelmissbruk?

Men on topic: det måste vara feminismens fel. Kvinnor skall bli precis som män.

Ja det är väl ett värdigt ämne?

Definitivt feminismens fel
Citera
2021-05-16, 20:13
Medlem
charonyipmans avatar
Citat:
Så trevligt att offerkoftan kom fram så tidigt på detta inlägg...såklart att genom att lyfta detta så var det min fulla avsikt att skita på patriarkatet INGEN som försöker ta något ifrån MÄN här utan tycker det är sjukt att det inte talas om denna statistik mer överlag? Som du kanske också har läst så känner kvinnor MER skam än män och har svårare att söka hjälp när de faktiskt har ett spelmissbruk, kan samhällets förvrängda bild av hur en spelare ser ut påverka detta och öka känslan av skam som de känner?

Snarare du som kom in med offerkoftan. Jag skiter i om män dör eller kvinnor gamblar sönder sig. Det jag bryr mig om är perspektiv och argumentation. Var du som startade ett inlägg som om månen hade trillat ned på jorden, lugna dig för fan.

Kvinnor har mer skam? Var exakt?
Citera
2021-05-16, 20:18
Medlem
Citat:

Att Sverige sticker ut beror förmodligen på att sysselsättningsgraden för kvinnor är osedvanligt hög i detta landet.

Kvinnor har egna pengar att spela upp, helt enkelt. Att kvinnor känner mer skam är nog inget generellt utan beror nog på vilken fråga det handlar om. Män känner skam för andra saker.
Citera
2021-05-16, 21:00
Medlem
Den procentuella ökningen har ju ingenting med antalet spelmissbrukare att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in