Idag, 00:20
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Med din retorik är det försvarligt att ringa till soc om Anjo, Rask, Motvikt, Skuldis och Jocke som sedan 2024 har fortsatt att vevat på internet mot Chrippa och Linnea och knappt fått någon respons.

Jag har inte hört dig skriva att man ska ringa soc på Anjo, Jocke, Rask, Motvikt, Julia Puhakka, Skuldis och Joakim Lundell. Varför inte?

Chrippa och Linnea har tusentals videos och förmodligen lika många lögner att bemöta.

Vad tycker du om att Joakim Lundell ringer soc?

Veva på internet så menar jag givetvis drama och hot som det varit från bådas håll. Jag försvarar ingen i detta, dramat spårade ur. om de vill bemöta skiten och dra igång något igen än att gå vidare och leva familjeliv så är det upp till dom, men ska de sitta och dra igång drama så kommer folk anmäla. Bemöter dom något så kommer andra sidan aka Anjo göra samma sak och sen är shitshowen igen. Ingen vinner, barnen förlorar.
Senast redigerad av geek12 Idag kl. 00:25.
Citera
Idag, 00:23
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle det vara annorlunda?
Om de går ut och försvarar sig betyder det då att de är sämre föräldrar än svinen som i snart tre års tid konstant angripit dem?
När ska man ringa soc för Anjos och Jockibois barn .. tycker du?

Jag tycker absolut att de ska få en anmälan om man sätter sig i drama där det hotas till höger och vänster och barnen blir inblandade. Det jag menar är att från BÅDAS sidor nu, släpp skiten, ta saker som är brottsligt rättsligt istället. Fokusera på nyfödda barnet än att sitta och dra igång något större på internet igen där barn kan bli inblandade.
Citera
Idag, 00:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Jag tycker absolut att de ska få en anmälan om man sätter sig i drama där det hotas till höger och vänster och barnen blir inblandade. Det jag menar är att från BÅDAS sidor nu, släpp skiten, ta saker som är brottsligt rättsligt istället. Fokusera på nyfödda barnet än att sitta och dra igång något större på internet igen där barn kan bli inblandade.
Jag håller med dig. Men vi vet båda att Jockiboi inte kommer släppa vare sitt matande av hundarna eller sina myndighets drives .. Tvärtom han kommer eskalera om inte annat så fort Chrippa blir fri .. För Jockiboi kan inte svälja Chrippas "olydnad" och att Chrippa är lycklig och tillfreds ..
Citera
Idag, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Veva på internet så menar jag givetvis drama och hot som det varit från bådas håll. Jag försvarar ingen i detta, dramat spårade ur. om de vill bemöta skiten och dra igång något igen än att gå vidare och leva familjeliv så är det upp till dom, men ska de sitta och dra igång drama så kommer folk anmäla. Bemöter dom något så kommer andra sidan aka Anjo göra samma sak och sen är shitshowen igen. Ingen vinner, barnen förlorar.
Har Chrippa och Linnea gjort drama och hotat någon i sekten? Dom har försvarat sig och bemött innehåll i sektens content.

Bemöta är inte samma sak som att dra igång. Ifall dom drar igång något som är nytt är det en sak, bemöter dom sådant sekten vevat om och kokat ihop är det en annan. Operation Kobra bemöter lögnerna sekten (med Jocke i spetsen) fört fram om Chrippas föräldraskap och vårdnadssituation.

Vad har du för verklighetsuppfattning ifall du tror att vanliga privatpersoner orosanmäler kreatörer för att dom bemöter dramakreatörers angrepp och lögner?

Anjo är väl fel person att bemöta välgrundad kritik mot Jocke om hur Jocke, Julia och Book konspirerat ihop sig mot Chrippa? Det finns han kan säga om det mer än förlåt.
Senast redigerad av Pallal Idag kl. 00:58.
Citera
Idag, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Ni som babblar på om hur viktigt det är med en första syskonträff helt verklighetsfrånvända. Det finns inget rosenskimrande eller gulligt i det här scenariot...

Om Chrippa överhuvudtaget hör av sig när han kommer ut hoppas jag att Julia omedelbart kopplar in familjerätten. En eventuell återförening med pappan efter så lång frånvaro måste ske övervakat av professionella och utomstående, enbart för att minimera skadan på flickan.

Folk verkar glömma att det har gått nästan ett år. C kanske mår jättebra just nu och har anpassat sig till en trygg vardag där pappan inte ingår. En återförening kommer kunna riva upp enorma sår. Om det som sas Julias live för någon vecka sedan stämmer - att C's farmor och farfar lät Linnea träffa C i smyg för någon månad sedan, och att Linnea då valde att avslöja graviditeten - så är nog lilla C förvirrad nog. Hur gränslös och hänsynslös får man vara?

Att som vuxen kvinna gå bakom ryggen på vårdnadshavaren för att plantera den informationen är fan definitionen av manipulativt

Lilla frun har väl arbetat hårt för att Christofer inte ska ha kontakt med lilla C tidigare, så det lär inte bli bättre nu. Nu ska han väl bara - ja, när han väl kommer ut - ägna sin tid till bebisen. Inte för mycket bara, för då kan lilla frun bli svartsjuk..
Citera
Idag, 01:15
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Har Chrippa och Linnea gjort drama och hotat någon i sekten? Dom har försvarat sig och bemött innehåll i sektens content.

Bemöta är inte samma sak som att dra igång. Ifall dom drar igång något som är nytt är det en sak, bemöter dom sådant sekten vevat om och kokat ihop är det en annan. Operation Kobra bemöter lögnerna sekten (med Jocke i spetsen) fört fram om Chrippas föräldraskap och vårdnadssituation.

Vad har du för verklighetsuppfattning ifall du tror att vanliga privatpersoner orosanmäler kreatörer för att dom bemöter dramakreatörers angrepp och lögner?

Anjo är väl fel person att bemöta välgrundad kritik mot Jocke om hur Jocke, Julia och Book konspirerat ihop sig mot Chrippa? Det finns han kan säga om det mer än förlåt.
Okidoki vi tycker olika, och du vägrar förstå vad jag vill få sagt. Jag bryr mig noll om folk runtomkring dom bemöter saker och håller på det får stå för dom, det jag vill få sagt är att INGEN, alltså INGEN kommer vinna, ingen kommer få någon upprättelse, kommer bara kastas skit överallt. Jag förstår att Jocke och Anjo inte är några änglar, jag förstår också att Chrippa och Linnea inte heller är några änglar. Jag skiter i dom alla, det som är problemet är att tillslut blir barnen inblandade. DET är jag emot, och skiter i vem som varit värst i dramat, släpp skiten gå vidare och lev familjelivet och njut av livet.

Men vi tycker väl olika där.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag håller med dig. Men vi vet båda att Jockiboi inte kommer släppa vare sitt matande av hundarna eller sina myndighets drives .. Tvärtom han kommer eskalera om inte annat så fort Chrippa blir fri .. För Jockiboi kan inte svälja Chrippas "olydnad" och att Chrippa är lycklig och tillfreds ..

Så kan det mycket väl bli! Och det vore sjukt omoget från Jocke ( och Anjo ) men min personliga åsikt är att släpp allt som hänt, gå vidare med livet och njut av livet. Detta skulle kunna hålla på tills de alla dör, för de kommer inte bli sams vilket jag förstår. Men varför fortsätta älta saker offentlige i all evighet.
Citera
Idag, 04:06
Medlem
GammelSkrackens avatar
Citat:
Har du sett Anjos videos om Chatten i vilken Jocke avslöjar att han styr vad 400ben skriver i Chrippas tråd och 400bens inlägg om att hen har väldigt väldigt tät kontakt med Joakim Lundell och får information (desinformation) av honom vet du om att Joakim Lundell styrt nästan all ryktesspridning om Chrippa här på forumet.

Åter igen, detta är chrippas tråd. Inte jockes märks att chrippas anhängare här inne har svårt att förstå det. Men men.
Citera
Idag, 04:10
Medlem
GammelSkrackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Lilla frun har väl arbetat hårt för att Christofer inte ska ha kontakt med lilla C tidigare, så det lär inte bli bättre nu. Nu ska han väl bara - ja, när han väl kommer ut - ägna sin tid till bebisen. Inte för mycket bara, för då kan lilla frun bli svartsjuk..

Ponera att paret skiljer sig, känner man lilla frun rätt så kommer chrippa inte få det så himla enkelt mot lilla frun men men.
Citera
Idag, 04:23
Medlem
Citat:
Joakim Lundell, Anna Toledano Book och Julia Puhakka med flera ringer soc - på order av Joakim Lundell.

Kobra del 2 borde ha varit ute för länge sedan, så folk får klart för sig att det är just dom som ligger bakom det helvete barnet och Chrippa får genomleva. Jocke är som vanligt Master, och hans hundar för veka för att säga ifrån.

I dagsläget kommer det andra videos istället, och jag har börjat undra om någon bangat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in