Citat:
Ursprungligen postat av
shackihorsie
Nu tycker jag inte så himla himla himla synd om varken Linnea eller Julia. Det jag tycker är helt enkelt att Chrippa är hjärnan bakom den brottslighet som han är misstänkt för och så som det ser ut nu är det även tingsrättens inställning. Jag är varken emot att Chrippa, Linnea eller Julia får ta sitt straff, det jag är emot är att man lägger allt ansvar för Chrippas brottslighet på Linnea när det är ett rent faktum att han höll på med den långt innan de blev tillsammans. När man hela tiden lägger allt han gör och gjort på någon annan så tar man ifrån han hans egna ansvar. Han är högst ansvarig för att han sitter där han sitter, ingen annan.
_
För det första så förstår jag inte hur Chrippas ekonomiska brottslighet helt plötsligt kom in i bilden, när vi talade om Linneas "utsatthet" gällande hur han behandlat henne. Du refererar själv till kvinnors utsatthet i relationer.
Sedan så bistår Linnea med idéer om hur dom fortsatt ska kunna främja denna brottsliga verksamhet. Detta då hon enligt ljudklipp bistått med förslag om vem dom kan överföra pengar till och så vidare.
Hur är det då synd om henne?. Hon har fått åka på resor, köpa dyra prylar och så vidare. Hur tror du att hon
inte varit med på det hela med egen vilja??
Jag säger inte att du har fel och jag respekterar din åsikt.
Men jag är så långt ifrån att dela din åsikt så jag är väldigt intresserad av att veta hur du kan resonera så här.