2024-11-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Nu är det ju inget "organiserat samarbete" att förstöra för honom.
Folk är enskilt trötta på honom helt enkelt och tar tillfället i akt när han serverar lägen att slå tillbaka.

Och om du syftar på anmälningarna på Twitch så är det ju inget annat än att han öppet bryter mot regler som finns på plattformen. Regler han är fullt medveten om existerar så det är ju inga konstigheter att det anmäls.

Han förstör sitt liv väldigt bra helt själv och åskådarna diskuterar detta.

Exakt! Svårare än så är det ju inte.
Citera
2024-11-20, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Läs tråden - de har själva sammankopplat sig med YT-ligan.

Senaste dagarna genom att lägga upp bildbevis och egna påståenden.

Har läst tråden, låter som konspirationsteorier från din sida.
Citera
2024-11-20, 15:04
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Vad ger skattesmittning på 5 miljoner för straff? Tidigare dömd mindre brott.

ChatGPT sade:
Straffet för skattesmitning i Sverige kan variera beroende på flera faktorer, inklusive brottets omfattning, omständigheter och om gärningspersonen är tidigare dömd. För skattesmitning, där en person undviker att betala skatt på stora belopp, kan påföljderna bli allvarliga.

Om det handlar om ett belopp på 5 miljoner kronor, betraktas detta som ett allvarligt brott. Enligt svensk lagstiftning kan straffet för skattesmitning vara böter eller fängelse i upp till 6 år, beroende på hur mycket skatt som undanhållits och om brottet anses vara grovt. Om beloppet är så stort som 5 miljoner kronor, kan det förmodligen leda till ett fängelsestraff.

Om den åtalade redan är tidigare dömd för ett mindre brott, kan det påverka straffets längd, eftersom domstolen kan beakta den tidigare brottsligheten som en försvårande omständighet. Däremot kan också andra faktorer, som om gärningspersonen visar ånger eller samarbetar under utredningen, påverka påföljden.

Det är viktigt att komma ihåg att rättsliga beslut fattas av domstolarna på individuella grunder, så exakt straff kan variera beroende på omständigheterna i det specifika fallet.
Vad kommer 5 miljoner ifrån?
Under vilka år ska chrippa ha tjänat dessa 5 miljoner?
Citera
2024-11-20, 15:14
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Tror det absolut största intresset från många är att bryta ner hans lögner. Påvisa att han talar osanning.
Att chrippa ljuger konstant förstår väl till och med barn. Håller dock med om att det kan vara rätt kul även om jag själv inte tycker chrippa är särskilt intressant. Organiserade massanmälningar tycker jag däremot verkar ganska galet.
Citera
2024-11-20, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ska bli intressant att se vad av allt som påståtts som går till åtalan och han döms för.
Jag tror inte Chrippa dömds för Barnfridsbrott (lilla C bevittnat våld i hemmet), olaga hot (jocke påstod att han blev hotad), förtal eller liknande (påstådd spridning av rasks sex video), jag tror inte Chrippa kommer dömas gällande jockes soc papper, vad mer har Chrippa anklagats för?
Jag tror Chrippa kommer dömas för dem brott kopplade till hans skattefusk, jag tror inte han kommer få fängelse för det.

Brott kring lånen kan också finnas. Både för Chrippa och Linnea.
Citera
2024-11-20, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Har jag skrivit om en grupp till dig?

Hotar du mig?

Det är läskigt hur dina fantasier spårar. Jag och vi spelar nåt spel och Chrippa utnyttjas av oss. Osammanhängande.

Chrippa och Lilo är ämnet. On topic. Lilo twitchkarrär luktar rising streaming queen.

Top 16 på Twitch efter 6 streams.

Det är inte mer än rätt att gratulera Lilo och familjen Lundström och Berg till den enorma framgången i familjen.

Och så fortsätter du din vana trogen att skapa trådsanningar - du och kräket delar verkligen egenskaper.

Trots att hon köpt tittare, så är det långt till några top16:
https://ibb.co/6m2jNvz

"Den enorma framgången" i verkligheten med de köpta bottarna markerade med rött:
https://ibb.co/xJ2fFhB
Citera
2024-11-20, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Och så fortsätter du din vana trogen att skapa trådsanningar - du och kräket delar verkligen egenskaper.

Trots att hon köpt tittare, så är det långt till några top16:
https://ibb.co/6m2jNvz

"Den enorma framgången" i verkligheten med de köpta bottarna markerade med rött:
https://ibb.co/xJ2fFhB

https://twitchtracker.com/channels/ranking/swedish denna syftar han på.

men här räknas viewbotting med...
Citera
2024-11-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Har läst tråden, låter som konspirationsteorier från din sida.

Det är så mycket konspirationsteorier från en gruppering med tydlig agenda. Den om att Jocke kan styra människor som marionettdockor är den största.
Förminskadet av Chrippa ingår i den.

Jag tror att Chrippa är inblandad i sånt som inte kommit ut än.
Citera
2024-11-20, 16:29
Medlem
Citat:
Användaren har ju t.o.m erkännt att han vill att Chrippas liv ska förstöras så snabbt som möjligt.
Riktigt otäckt hur man kan hata en människa så mycket att man vill se till att personens liv blir förstört.

Tror inte det har mycket med hat att göra…
Vissa bara vill det, medans andra vill det inte.
Fullkomligt normalt och vanligt.
Citera
2024-11-20, 16:32
Medlem
Fortsätter Linnea att hora runt och skriver till Jocke efter bråkat med Dvärgen? 🤣🤣🤣

Helvete vad pinsamt… Man ser på hennes ögon att hon hade mördat Chrippa och Jonna för o va med Jocke
Citera
2024-11-20, 17:05
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Vad kommer 5 miljoner ifrån?
Under vilka år ska chrippa ha tjänat dessa 5 miljoner?

Det är en uppskattning.

2016-2023 kanske?
Citera
2024-11-20, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Han ljuger om så mycket och till och med vuxna människor köper det rakt av. Hur ska då yngre följare kunna förstå att verkligheten inte ser ut så för Chrippa.

Finns för tusan lärare som håller i ekonomi lektioner på gymnasiet som använder chrippa som en dålig förebild när det gäller ekonomi.
Vilket är bra, men många ungdomar är klokare en vuxna och förstår vad som pågår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in