2024-11-20, 13:54
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Anklaga? Det räcker med att se 10 minuter med dåren så fattar man vilken idiot det är. Såvida man inte är i tonåren och tycker han är cool eller vuxen men mentalt i en särklass.

Han har bränt för många broar, jag ser dig inte nämna något alls om hans förehavanden, snarare så är du i tråden och ifrågasätter skribenter som avskyr honom. Spela inte neutral, det lyser igenom blusen.
Jag ifrågasätter dem som ljuger och inte kan bevisa det dem påstår.
Jag har aldrig ifrågasatt att du påstår att Chrippa är en idiot som beter sig illa.
Jag har aldrig ifrågasatt att Chrippa tidigare blivit dömd.
Jag har aldrig ifrågasatt att Chrippa satt häktad för misstänkt misshandel av Linnea.
Jag har aldrig ifrågasatt att Chrippa fuskar med skatten.

Om du kollar dem påståenden jag faktiskt ifrågasätter så är det saker folk vill sprida som sanning, när dem inte har bevis.

När folk säger saker som är bevisat sant så ser du aldrig mig säga emot det.

Det är skillnaden emellan er och mig.
Är det bevisat sant, då är det sant.
Är det inte bevisat, sluta sprida det som bevisad sanning, sprid det som vad det faktiskt är, en åsikt, vad man tror eller vad man tycker.
Citera
2024-11-20, 13:56
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Varför skyddar folk kräket för?

Det ligger tonvis med videos uppe hur kräket behandlar sina partners, han är dömd för en rad olika brott, han beter sig som en gris och har skulder upp över öronen. Samtidigt är han såpass oförmögen att uppfostra sitt barn så ungen inte ens är blöjfri än och vandrar runt med hål i tänderna. Kan det ha att göra med allt godis han trycker i ungen..Är nappen borttagen än eller är det jobbigt också för kräket att greja.. Allt är Julias fel, han själv har inget ansvar... Att han ligger 2 mille back är väl även det någon annans fel, kanske Jockes? Grabben saknar ryggrad och förstånd..

Att ifrågasätta och fördöma drev är inte synonymt med att skydda eller försvara.
Citera
2024-11-20, 14:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Exakt men dessa saker vill man blunda för.
Chrippa sitter i sin stream och hävdar att det inte finns något han är anklagad för allt är lugnt men han ljuger ju för sina följare, han talar inte sanning och folk köper det.

Han ljuger om så mycket och till och med vuxna människor köper det rakt av. Hur ska då yngre följare kunna förstå att verkligheten inte ser ut så för Chrippa.
Citera
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Va? Jag påtalar att du ALLTID går på folk som påstår inga anmälningar mot Jocke finns, men när folk säger anmälningar mot Christofer inte finns är du tyst.
Tänker du bevisa att jag sagt det du påstår? eller ska du erkänna att du ljuger som vanligt?

Behöver vi göra en ny lista med dina lögner dem senaste 24 timmarna?
Eller har du lust att bevisa dina tidigare lögner kanske?

Citat:
Du är bara sur för att jag ber dig bevisa dina påståenden och du kan aldrig göra det.
Du är bara sur för att jag påpekar lögnerna som du försöker sprida som sanning.

Idag har du bland annat påstått
Att Chrippa har flyttat
Att Chrippa inte har betalt sina hyror
Att Chrippa inte städade lägenheten med snetak efter sig
Att Linnea och Chrippa har bråkat i helgen
Att Linnea har ring polisen och Jocke
Att KF tar saker ifrån Chrippa och förstör sakerna istället för att sälja eftersom dem är rädda att sakerna är köpta för svartapengar
Att Chrippa stängt ner youtube eftersom han inte tjänar pengar där längre
Att Chrippa är i en psykos
Att Chrippa tvingar Linnea att streama
Att Chrippa fått hyreskontraktet uppsagt
Att Chrippa kommer ta dem pengar Linnea tjänar på sin stream

Har du bevis för något av ovanstående påstående?
Citera
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men om vi tar mig som exempel vad ljuger jag om?

Att förvränga är också en form av lögn.
Citera
2024-11-20, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Att ifrågasätta och fördöma drev är inte synonymt med att skydda eller försvara.

Tur dåren har några skyddsänglar här då, det kommer givetvis inte rädda honom från etablissemanget som ser han som den kanske största sopan influenser Sverige sett..

Tror man att denna tråd är för att ge kräket ryggdunkar tror man fel, han ger folk nya diskussionsämne hela tiden helt på egen hand.
Citera
2024-11-20, 14:13
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Tur dåren har några skyddsänglar här då, det kommer givetvis inte rädda honom från etablissemanget som ser han som den kanske största sopan influenser Sverige sett..

Tror man att denna tråd är för att ge kräket ryggdunkar tror man fel, han ger folk nya diskussionsämne hela tiden helt på egen hand.

Jisses..

Du får gärna ösa ur dig vad du tycker och har för åsikter.

Vad som ifrågasätts är att det organiseras ett samarbete för att förstöra Chrippas liv.

Är du inte en del av det så behöver du inte ta åt dig.
Citera
2024-11-20, 14:21
Medlem
Citat:
Jisses..

Vad som ifrågasätts är att det organiseras ett samarbete för att förstöra Chrippas liv.

Bevis på detta?
Citera
2024-11-20, 14:24
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Bevis på detta?

Finns inga bevis. Jag skickade till ca 30 st som anmält hennes Twitch. De respekterar regler till skillnad från andra.

Om Linnea inte vill bli banad bryt inte mot reglerna!! Enkelt.
Citera
2024-11-20, 14:24
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Bevis på detta?

Läs tråden - de har själva sammankopplat sig med YT-ligan.

Senaste dagarna genom att lägga upp bildbevis och egna påståenden.
Citera
2024-11-20, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Dem vill inte att myndigheterna ska utreda och domare döma. Eftersom myndigheterna och domarna inte hatar Chrippa och har inte som mål att förstöra Chrippas liv.
Det spelar ingen roll för dessa användare om Chrippa är skyldig eller oskyldig, dem vill bara skada honom och förstöra hans liv.

Det är väl just att myndigheter och domare ska döma honom som de flesta vill. Dock var ju de som gjorde att det inte fortsatte utredas Chrippa och Linnea själva med deras vägran till medverkan.
Det är att myndigheter och domare ska döma de flesta väntar på.

Dock är ju detta inget som går fort och i kombination med deras ageranden bjuder de ju enbart själva in till att driva denna tråd. Precis som de som prompt, på många sätt sorgligt vid, försöker försvara deras ageranden så hårt. Även detta är bidragande till trådens existens.

Men jag väntar gladeligen och med spänning på att det riktiga rättsväsendet ska döma honom/dem.
Citera
2024-11-20, 14:50
Medlem
Citat:
Jisses..

Nu är det ju inget "organiserat samarbete" att förstöra för honom.
Folk är enskilt trötta på honom helt enkelt och tar tillfället i akt när han serverar lägen att slå tillbaka.

Och om du syftar på anmälningarna på Twitch så är det ju inget annat än att han öppet bryter mot regler som finns på plattformen. Regler han är fullt medveten om existerar så det är ju inga konstigheter att det anmäls.

Han förstör sitt liv väldigt bra helt själv och åskådarna diskuterar detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in