Citat:
Ursprungligen postat av
Weezl
Är inte speciellt insatt i kretsen runt Chrippa, vilka är Temugänget som ofta nämnts?
Temugänget fick sitt smeknamn just för att de framstår som ett gäng personer som i stort sett är plastiga kopior av Anjo, Rask och Jocke. Om jag förstått det rätt så är deras "syfte" på youtube att granska makthavare och att de vill ställa folk till svars.
Men deras egentliga syfte är såklart att mjölka så mycket pengar som möjligt. Och det de tjänar pengar på är att skapa så mycket drama som möjligt, vilket de gör genom att dra in både Chrippa och Jocke i sitt innehåll. Deras videos och content är liksom kopierat/reaktionsvideor på andras. Det verkar vara värsta LasseMajas detektivbyrå-nivån, en av deras följare, Anneli, har tydligen hårddiskar med flera TB fyllda med "bevismaterial" eller liknande.
Grejen är att vi som följde och kollade på Chrippas content före 2023 vet att dessa karaktärer - Medviktarna som bor i en husvagn och som leker journalister tillsammans med 48 årige Axel, är som klippt och skuret ur en sylvass reactionvideo med Outsiders-liknande personer som han skulle ha garvat sönder åt. Tror jag hört Jocke nämna något liknande någonstans också.
Jag försöker att se och konsumera så lite Temu-videos som möjligt, så någon som är mer införstådd i deras kontent kan säkert förklara bättre, men detta är min uppfattning i alla fall