[quote=Snarkarn|75883934]Ett annat argument jag har för korten är att det enkelt går att se på banken var man köpt och för hur mycket. Blir en bra överblick på vad man lägger sina pengar på. Men kontanter får man skriva ned det eller spara kvittona för alla småköp, nej tack.
Jag kan förstå din ståndpunkt i frågan men tycker själv att det är allt för enkelt med det digitala. Bara en sån sak som Swisch är för mig underbart. Blir likblek i ansiktet när någon räcke
Jag blir omvänt likblek över människors obryddhet vad gäller pengar. En enda solstorm så kan vi stå och vifta med våra kort bäst vi vill.. Därav att jag alltid använder kontanter för småköp och helt i enlighet med MSB's rekommendation alltid har kontanter hemma.
Kort och annat digitalt i all ära, de har sina klara begränsningar. Dessutom vill jag inte att banken skall kunna sälja mitt inköpsmönster. Klassiska exemplet är att försäkringsbolaget köper denna info, nej tack vi vill inte teckna livförsäkring på dig för du har handlat på systembolaget 6 gånger förra året - vi ser dig som riskgrupp