2021-05-15, 09:07
Medlem
Jag kan inte tolka det som annat. I BNP ingår även den svarta marknaden ex. knarkhandel. Värdet av knarkhandeln har tydligen ansetts för lågt värderad och kommer således att skrivas upp.

Ett högre BNP resulterar givetvis i ökad avgift till EU!

"En ny analys av polisen tyder på att knarkhandeln är tio gånger större än vad man tidigare beräknat. Det kan även få betydelse för Sveriges BNP-beräkningar, rapporterar Sveriges Radio, då även den svarta sektorn ska inkluderas i beräkningarna.
.
.
Det har också betydelse i jämförelsen med andra länder och till exempel EU-ländernas medlemsavgifter, säger Helena Kaplan, chef för avdelningen för nationalräkenskaper på Statistiska centralbyrån (SCB), till SR."

https://live.aftonbladet.se/supernyt...-bnp.BYWu_tGa7

Således om vi alla började råknarka så skulle BNP lyfta upp mot taket och vi skulle alla bli oändligt rika.
Citera
2021-05-15, 09:54
Medlem
Du lägger fram argumenten väl. Verkar så. I så fall leder knarkhandeln till större bistånd också, bl a.
Citera
2021-05-15, 10:21
Medlem
BigFatCones avatar
Det enda jag ser är "Regeringen låter massiva skatteintäkter rinna genom fingrarna ner i händerna på organiserad brottslighet".
Citera
2021-05-15, 11:55
Medlem
Juggernawts avatar
Redigt delade meningar om förtjänster från brottslighet ska räknas in i BNP globalt. Tippar på att skitländer som Sverige måste ta med sånt larv för att kunna påvisa tillväxt.
Citera
2021-05-15, 12:23
Medlem
Sysslolösa poliser slår till igen.
Jag tycker att vi betalar EU-avgiften med deras löner tills alla förstår att vi måste gå ur EU.
Citera
2021-05-15, 16:14
Medlem
Förstår tanken. Om svart ekonomi ingår i EUs BNP-beräkningar så kommer EU-pengar strömma in i Sverige från Grekland,Italien och gamla öststatsländer?
Citera
2021-05-27, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Redigt delade meningar om förtjänster från brottslighet ska räknas in i BNP globalt. Tippar på att skitländer som Sverige måste ta med sånt larv för att kunna påvisa tillväxt.

Det är ju fantastiskt, det är ju ett bevis på att all form av kriminalitet faktiskt lönar sig och stärker landet, nu har jag helt plötsligt mer förståelse för varför ingen politiker bryr sig i att oskyldiga människor råkar illa ut/blir skadade/dödade i gängvåldet för en socialdemokrat är medborgarnas liv inget värt då det stärker ekonomin, är total anarki deras nya miljardrullning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in