• 1
  • 2
2006-05-29, 10:24
Medlem
Citat:
"Vem kan förstå detta?", sa Sofia när jag första gången träffade henne för en intervju för många år sedan. "Att hitta sin pappa Edward i en hög med kroppar som just tagits ut ur en gaskammare. Där låg de som vedstockar för bränning och man fick gå som på en trappstege över de döda. Ja, jag hittade honom till slut genom att leta efter armar och läsa de tatuerade siffrorna. Vem kan förstå hur det är att se sina nära dödas? Att se sin lillasyster torteras? Vem kan höra det jag hör i mina öron, de judiska barnens skrik när de kom med stora transporter. Nästa dag var alla borta och vi kände den speciella lukten av brända kroppar. Vem kan förstå detta?"

Jackie Jakubowski recenserar i dagens Expressen. Verkar ju vara en gripande berättelse...
Citera
2006-05-29, 11:08
Medlem
General Nogis avatar
Heilige Leben! och valkommen till rev-forumet.

Ja, detta seriealbum verkar ju vara ett stycke skakande och gripande lasning om den ytterst dokumenterade "forintelsen av 500 000 roma och sinti"... eller var det mer an en miljon, eller rentav endast 50 000? Oswald Muller om den forvirrade bakgrunden till siffrorna:

http://www.vho.org/tr/2004/3/Mueller254-259.html

Mattogno om den pastadda "zigenarnatten" i Auschwitz 1944:
http://www.vho.org/tr/2003/3/Mattogno330-332.html

Att lobbyisten och Israel-partisanen Jakubowski citerar den gamle arkelognaren Wiesels sentimentala och forljugna smorja breder ju ytterligare ett lager av loje over det hela.

Och pa tal om seriealbum, min granskning av Vladek Spiegelmans "vittnesmal" i Maus II:

http://www.forum.codoh.com/viewtopic.php?t=3085
Citera
2006-05-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heilige
Jackie Jakubowski recenserar i dagens Expressen. Verkar ju vara en gripande berättelse...

Kan dom så ska vi väl inte vara sämre....

http://i23.photobucket.com/albums/b3...orintelsen.jpg
Citera
2006-05-29, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Kan dom så ska vi väl inte vara sämre....

http://i23.photobucket.com/albums/b3...orintelsen.jpg

Ja, jag ser att det är begåvningsreserven som är igång:

"Förövrigt skulle ni bara veta hur många som kom hit till U.S efter 1945"

och sedan:

"Jag vet att ni ungdomar tror på allt som sossarna och Persson tutar i er".
och:
"Ekot, SVT, Janne Josefsson".

Så i revisionisternas värld regerar sossarna och Persson USA? Eller är Kalle från Sverige och Joakim från USA? Och att Ekots, SVTs och Janne J's makt sträckte sig hela vägen över pölen. Fascinerande.

Jag gillar naturligtvis också den klassiska konspirationsteorin som Joakim ger uttryck för:

"Aldrig judelakej!" och "De [judarna] har alltid varit ute efter mitt kaptial."

/KT
Citera
2006-05-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingTUT
Ja, jag ser att det är begåvningsreserven som är igång:

"Förövrigt skulle ni bara veta hur många som kom hit till U.S efter 1945"

och sedan:

"Jag vet att ni ungdomar tror på allt som sossarna och Persson tutar i er".
och:
"Ekot, SVT, Janne Josefsson".

Så i revisionisternas värld regerar sossarna och Persson USA? Eller är Kalle från Sverige och Joakim från USA? Och att Ekots, SVTs och Janne J's makt sträckte sig hela vägen över pölen. Fascinerande.

Jag gillar naturligtvis också den klassiska konspirationsteorin som Joakim ger uttryck för:

"Aldrig judelakej!" och "De [judarna] har alltid varit ute efter mitt kaptial."

/KT

Inget sinne för humor?

PS. Allt är inte alltid logiskt i Ankeborg. DS
Citera
2006-05-29, 15:32
Medlem
Den här länken är bättre än den förra, eftersom photobucket krympte bilden för mig.

http://img525.imageshack.us/img525/8...ntelsen9xo.jpg
Citera
2006-05-29, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Inget sinne för humor?

PS. Allt är inte alltid logiskt i Ankeborg. DS

Allt är inte alltid logiskt i Revisionistland menar du

/KT
Citera
2006-05-29, 18:23
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingTUT
Allt är inte alltid logiskt i Revisionistland menar du

/KT
Skriver han Ankeborg så menar han nog Ankeborg, tror du inte? I vilket fall som helst har ju du inte lyckats påvisa speciellt mycket 'ologiskt' från Revisionistland så detta är väl bara ett av dina patetiska små försök att försöka hålla färgen och din näsa ovanför vattenytan. Vill du ha en revisionistisk flytväst kanske?
Citera
2006-05-29, 20:21
Medlem
Herr Lindholms avatar
Så ni tror att det är ett seriealbum? Vad godtrogna ni är!

Bilderna tecknades ursprungligen i slutet av 60-talet i Jugoslavien för att förklara för folk hur den nya produktserien sanitetsporslin skulle fungera. (Det sanitetsporslinet kom aldrig längre än till prototypstadiet. Enbenta giraffer med reumatism skulle kanske ha uppskattat toalettstolarna.)

Prototyperna förstördes i början av 70-talet och användes som vägfyllnad. Bilderna lades i en skrivbordslåda och glömdes bort i ca 30 år.

Efterssom bilderna var så märkligt allmängiltiga, de handlade om både allt och inget på samma gång, så var det en smal sak att bringa ordning i dom. Bara att ändra bildföljden och lägga till pratbubblor. Ett minimum av bildretusch behövdes.

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Vill du ha en revisionistisk flytväst kanske?
Nej, tag ett revisionistiskt ankare istället. Revisionistiska flytvästar är inget annat än irr-flytvästar fyllda med blytackor. Revisionistiska ankare är irr-ankare gjorda av skumplast.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-05-29, 23:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heilige

En sjuk detalj som General Nogi uppmärksammade är Elie "Lögnen" Wiesels absurda nonsens om "den speciella askan" i Auschwitz:

Citat:
"---Varje zigenare - ung som gammal, kvinna som man, siare och spåkvinnor - alla rönte de samma öde /.../ På morgonen var luften fylld av den speciella aska man bara kunde finna i Auschwitz värld. När de brände ögon och själar." Så skriver Elie Wiesel i förordet till Zigenarnas Holocaust av den norske författaren Jahn Otto Johansen.

Ja, hela Wiesels och hans kollegors torftiga väv av sadomasochistiska fantasier baseras förstås på det "obestridliga faktum" att naturlagarna var upphävda i "Förintelselägren", att aska efter brända kroppar och de kremeringsugnar som förtärde kadavren inte var som aska efter brända kroppar och kremeringsugnar i den "profana" världen. Och det historiskt obildbara kulturjournalistiska och kulturbyråkratiska slöddret sväljer förstås kritiklöst dessa Wieselska absurditeter som om det vore "Gudsordet", ja för dem är det ett slags substitut för eller möjligen komplement till "Gudsordet", den judisk-kristna mongotradition av "mirakel" och "uppenbarelser" de så ofta känner sig stå emotionellt nära (många lallare som ska föreställa intellektuella återfaller som bekant i våra dagar till att vara
"lite lagom fromma") .
Citera
2006-05-30, 07:25
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
En sjuk detalj som General Nogi uppmärksammade är Elie "Lögnen" Wiesels absurda nonsens om "den speciella askan" i Auschwitz:

Ja, hela Wiesels och hans kollegors torftiga väv av sadomasochistiska fantasier baseras förstås på det "obestridliga faktum" att naturlagarna var upphävda i "Förintelselägren", att aska efter brända kroppar och de kremeringsugnar som förtärde kadavren inte var som aska efter brända kroppar och kremeringsugnar i den "profana" världen. Och det historiskt obildbara kulturjournalistiska och kulturbyråkratiska slöddret sväljer förstås kritiklöst dessa Wieselska absurditeter som om det vore "Gudsordet", ja för dem är det ett slags substitut för eller möjligen komplement till "Gudsordet", den judisk-kristna mongotradition av "mirakel" och "uppenbarelser" de så ofta känner sig stå emotionellt nära (många lallare som ska föreställa intellektuella återfaller som bekant i våra dagar till att vara
"lite lagom fromma") .
Jo, han menade nog att det var så bokstavligt
Citera
2006-06-02, 05:50
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Jo, han menade nog att det var så bokstavligt
Ja, för på den tiden hade man inte uppfunnit the oneline.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här