• 5
  • 6
2021-05-16, 21:52
Medlem
ormbitens avatar
Tvärtom...

Flyttade hemifrån typ tre månader efter att jag fyllde 18 (1991) och har därefter alltid fått klara mig själv utan ekonomisk hjälp från föräldrarna.

Har dock fått hjälpa farsan ekonomiskt dom senaste tio åren... Köpt honom en bil och en del andra saker.

Fick även hjälpa morsan med en del räkningar dom sista åren innan hon gick bort, då den låga pensionen ibland inte riktigt räckte till.
Citera
2021-05-16, 22:56
Medlem
Haha om du kände min farsa. Minns första datorn jag köpte 90> något (var 6-7 år - köpte den av en polare för 20:-, hans farsa var rosenrasande hahah). Den var puts väck en dag när jag kom hem från skolan. Då hade min farsa sålt den till en av sina polare...Efter den händelsen litar jag inte på honom vad det gäller ekonomi. Han hade sålt sin morsa om han hade tjänat pengar på det. Älskar den gamla jäveln men när det gäller affärer så är han inte att lita på. Du åker under bussen direkt om han tror att han tjänar något på det.

Jag är 30+ nu så det vore konstigt om jag behövde ekonomisk hjälp från dem i denna åldern. Sen jag flyttade hemifrån har det varit jag. Morsan köper lite skit ibland som hon tycker att jag behöver, typ kaffekoppar eller dekorskräp. Försöker kräma ur henne kvittot så jag kan swisha men ni vet hur morsor är<3
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in