Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Det är ju bara hans fantasier att han skulle ha betalat för lunchtimmen, det står ju på fakturan att det handlade om att köra till lagret och hämta/fixa saker till själva jobbet. Att han sen passade på att ta lunchen då betyder ju inte automatiskt att kunden fick betala lunchen eller eller lunchtimmen. Fortfarande hade ju det körts till lagret och grejats och det vill självklart firman ha täckning för på ett eller annat sätt.
Hörru din gubbkuk.
Det är visst en öm tå detta för dig.
På fakturan står antal arbetstimmar. Även restiden specad. Å eftersom jag vet hur många timmar han faktiskt var på plats då jag var med under tiden så ser jag ju själv hur de räknat.
Mellan 07-15 är det 8h. Om du som kund faktureras 8h arbete och vet att killen suttit på kontoret och käkat lunch under den tiden, hur kan du då säga att du INTE betalat hans lunchtid?
Lagret och kontoret är exakt samma byggnad.
Och jag har ett flertal nära vänner som driver egna hantverksfirmor så jag har faktiskt god koll på hur de räknar. Och de använder exakt samma argument som du ”Ska jag betala UR EGEN FICKA för att åka till kunden osv”... som om de skulle ta en hundralapp ur sin plånbok å betala för nån annan, när det i själva verket handlar om minskad marginal vilket ju inte är samma sak.