• 1
  • 2
2021-05-13, 20:24
Medlem
Jag har blivit erbjuden ett jobb på Stadium men har inte fått reda på lön eller någonting och tänkte kolla med er innan jag frågar chefen om ni vet hur mycket man tjänar i timman? Jag har ingen tidigare erfarenhet av detaljhandel men jobbat inom service i 3 år och har fått en tjänst på ca 30-35%, någon som vet?
Citera
2021-05-13, 20:53
Medlem
Amazon-mannens avatar
Fråga. Det är helt legitimt att fråga om lönen.
Citera
2021-05-13, 21:14
Medlem
Det är enligt Handels avtal.
Citera
2021-05-13, 21:34
Medlem
Fråga vad du tjänar i timmen. Hur ska du kunna bemöta kunder om du inte vågar fråga vad timlönen är?
Citera
2021-05-13, 22:10
Medlem
HatarIslams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliaisabell
Jag har blivit erbjuden ett jobb på Stadium men har inte fått reda på lön eller någonting och tänkte kolla med er innan jag frågar chefen om ni vet hur mycket man tjänar i timman? Jag har ingen tidigare erfarenhet av detaljhandel men jobbat inom service i 3 år och har fått en tjänst på ca 30-35%, någon som vet?

Hur ska du kunna ta beslut om att ta erbjudandet eller ej om du inte frågar?
Citera
2021-05-13, 22:20
Medlem
Med tanke på att Stadium är en så pass stor kedja antar jag att de har avtal med Handels. Det är bara att gå in på handels hemsida och kolla utefter ålder och erfarenhet (som jag antar att du inte har).
Citera
2021-05-13, 22:22
Medlem
Soukriess avatar
Inget fel med att fråga chefen om lönen, gör oss alla tjänsten och vänd dig till din chef istället för FB.
Citera
2021-05-14, 08:35
Medlem
Troligtvis runt 140 SEK i timmen.

Attraktiva påslag vid obekväm arbetstid, men inte lika bra som för några år sedan. Kanske 50% extra efter 18 på vardagar, och runt 100% extra efter 12 på helger. Något sånt
Citera
2021-05-14, 11:46
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliaisabell
Lägstalönen enligt Handels avtal är 135,61 kronor/timma så länge du är 19+. Har du erfarenhet i branschen ökar den. De får betala mer, men inte mindre. Ob och ev semesterersättning enligt avtal.
Citera
2021-05-15, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Lägstalönen enligt Handels avtal är 135,61 kronor/timma så länge du är 19+. Har du erfarenhet i branschen ökar den. De får betala mer, men inte mindre. Ob och ev semesterersättning enligt avtal.

28 900 verkar genomsnittslönen ligga på. Finns det folk som frivilligt jobbar för en sådan lön? Rena slavarbetet
Citera
2021-05-15, 03:38
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
28 900 verkar genomsnittslönen ligga på. Finns det folk som frivilligt jobbar för en sådan lön? Rena slavarbetet

De flesta tjänar mindre än så. Ingångslönen för heltid ligger på 24.500:- ungefär. Förmodligen är snittet högre pga att många jobbar OB. Sen är det mycket deltid med så det är svårt att försörja sig på att jobba i butik. Butikerna brukar även skit totalt i ens önskemål, man får det dom vill ge, inget annat.
Citera
2021-05-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
De flesta tjänar mindre än så. Ingångslönen för heltid ligger på 24.500:- ungefär. Förmodligen är snittet högre pga att många jobbar OB. Sen är det mycket deltid med så det är svårt att försörja sig på att jobba i butik. Butikerna brukar även skit totalt i ens önskemål, man får det dom vill ge, inget annat.

Låter som rena skitbranschen. Absolut tänkvärt och slänga på ett leende till dom stackars butiksarbetarna när man kliver in.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in