2021-05-27, 16:52
Medlem
Faustik-Funks avatar
Kommer bli en dipp imorrn iom Ethereums uppgradering. Jag köper mer Polygon i den dippen.
Citera
2021-10-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Kommer bli en dipp imorrn iom Ethereums uppgradering. Jag köper mer Polygon i den dippen.

Ja, det får man hoppas att du hade tålamod och förstånd att göra. Själv har jag haft otaliga samtal IRL med närstående om just Matic men hade fullt upp med att bunkra upp med DOT, KSM och SOL. Men sedan början på oktober har jag DCA:at in varje vecka och nu börjar vi lossna.

Får väl erkänna att jag var rätt skeptisk, mest pga av att jag hade rätt svårt att acceptera att det skulle kunna komma något vettigt från ett mestadels indiskt team, men mina pinsamma fördomar har nu gått i stå.
Citera
2021-12-03, 21:24
Medlem
MATIC alltid så stark. Ligger fortfarande över $2 trots att BTC ligger runt 53k.
Citera
2021-12-06, 12:44
Medlem
Vill tipsa om att hålla koll på MATIC! Det är bra läge att fylla på. Detta är en krypto som historiskt visat sig starkare än andra altcoins när det gäller dessa dippar, även starkare än ETH. Mycket bra läge att köpa även om MATIC skulle dippa mer.
Citera
2021-12-07, 07:41
Medlem
Blir ju lite knasigt att kalla det altcoin med tanke på att matic/polygon är scaling för Ethereum. Många L2 är egentligen agnostiska men väljer Ethereum för att det är enda vettiga alternativet; polygon är snarare helt fokuserade på Ethereum. Även om Bitcoin hade opcodes skulle Polygon bygga på Ethereum.

Idag har de sin PoS-kedja och drar både användare och intäkter. Men samtidigt är det en väldigt flyktig position. Vad gäller kommande roadmap som ett riktigt L2 är jag ganska positiv. De ligger kanske lite efter StarkWare och ZKSync tekniskt, men Polygon har historiskt varit grymma på att locka användare, och jag kan tänka mig att det räcker för att vinna här.
Citera
2021-12-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Blir ju lite knasigt att kalla det altcoin med tanke på att matic/polygon är scaling för Ethereum. Många L2 är egentligen agnostiska men väljer Ethereum för att det är enda vettiga alternativet; polygon är snarare helt fokuserade på Ethereum. Även om Bitcoin hade opcodes skulle Polygon bygga på Ethereum.

Idag har de sin PoS-kedja och drar både användare och intäkter. Men samtidigt är det en väldigt flyktig position. Vad gäller kommande roadmap som ett riktigt L2 är jag ganska positiv. De ligger kanske lite efter StarkWare och ZKSync tekniskt, men Polygon har historiskt varit grymma på att locka användare, och jag kan tänka mig att det räcker för att vinna här.
Inte alls knepigt då MATIC ingår i altcoin market cap. Blir knepigare att inte kalla det för en altcoin.
Citera
2021-12-08, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Inte alls knepigt då MATIC ingår i altcoin market cap. Blir knepigare att inte kalla det för en altcoin.
Enda skälet att begreppet "altcoins" ens finns som det gör idag är att dumhuvuden blev tvugna att kategorisera saker de inte begrep vad det var. Så det blev "öh, öh, det är inte Bitcoin så det måste vara öh, altcoin". Sen har det såklart varit påhejat av religiösa fanatiker också.

Hursomhelst, att kalla Polygon "altcoin" är att ställa till det för sig själv rejält. Det blir nämligen då väldigt svårt att svara på vad som är "coin". Är det StarkWare som är "coin" till Polygons "altcoin"? För de har nämligen inte ens en token.
Citera
2021-12-08, 08:49
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Enda skälet att begreppet "altcoins" ens finns som det gör idag är att dumhuvuden blev tvugna att kategorisera saker de inte begrep vad det var. Så det blev "öh, öh, det är inte Bitcoin så det måste vara öh, altcoin". Sen har det såklart varit påhejat av religiösa fanatiker också.

Hursomhelst, att kalla Polygon "altcoin" är att ställa till det för sig själv rejält. Det blir nämligen då väldigt svårt att svara på vad som är "coin". Är det StarkWare som är "coin" till Polygons "altcoin"? För de har nämligen inte ens en token.
Allt som har en token och som inte är BTC är altcoin?
Citera
2021-12-08, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Någon som köpt/köper?

https://matic.network/about

Polygon erbjuder skallösningar för Ethereum-transaktioner. Jag ska inte låtsas som om jag helt förstår vad det betyder, men vad jag förstår är att Ethereum, till skillnad från Polkadot, som sysslar med liknande saker, så används Ethereums lösningar redan nu, vilket Polkadot inte gör ännu. Trots det så är Polkadot på topp 10 och kostar i skrivande stund runt 330-340 kr styck.

Ethereum däremot har legat stabilt i flera månader på runt 4 till 6 kr styck och har gått över 10 kr (över dollarn med råge) först den senaste veckan.

Detta får mig (och flera andra smartare människor än mig) att tro att Polygon är undervärderad och har utrymme att stiga ännu mer.

Vad tror ni andra?
Wtf, matic är ju föredetta polygon? Och hur kosta eth 6kr styck när de här tråden skapades 2021-05
Citera
2021-12-09, 15:37
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Och hur kosta eth 6kr styck när de här tråden skapades 2021-05
Skrev fel när jag egentligen menade Polygon/Matic. Genant, men jag har redan blivit hånad för det i tråden.
Citera
2021-12-24, 14:38
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Snabb fråga för er som kan:
Behövde lite crypto för att låsa upp NFT selling på en handelsplats.

I min tradehistoria på Coinbase wallet så står det:
Bought matic token 40.86.....
SEK 1,030

Sent Matic Token (till min wallet)
-5.38.....
SEK -128,883,808.53

Givetvis har jag inte minus 128 miljoner på kontot utan ca 800 SEK i plånboken som det ska vara.
Men varför blir det så?

Skippa skämten om att kronkalle kommer och hämtar 128 mille efter julhelgen nu. Det finns ändå inga tillgångar att hämta. haha.
Citera
2022-02-05, 03:46
Medlem
boonies avatar
Min första stake blev Polygon 250st 3månader 10% APY, blir inte mycket men ville testa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in