Citat:
Ursprungligen postat av
ManetManet
Delar bilden av att FLG lär ligga bakom, men vill ändå varna för att inlägget överst här är vår enda egentligen källa på adressen....De inblandade kan ha flera konflikter igång samtidigt...
Här tror jag också vi bör avvakta. Jag delar, uppenbarligen, bilden av en nära relation mellan folk kopplade till DP och HH, men det i sig innebär inte att de två ligger bakom mordet i Kista. Som jag skrev ovan saknas ju där en historia av konflikt, vilket ska finnas mellan grupperingarna bakom det mordet. Vad gäller just den hypotesen passar 24K och HLS, som nämnts i den tråden, bättre.
Sen tror jag också vi bör tänka på att två tidigare rivaliserande grupperingar-uppgiften är just en hypotes som bygger på att polisen kontrollerat folk med en tom sportbag. Hur välgrundad är den? Inte alltid polisen har stenkoll.
Ja, ytterligare en trovärdig källa på adressen är välkommen men skjutningen tycks i vart fall ha skett i samma kvarter.
Mitt inlägg om skjutningen i Kista var väl lite av en provokation där jag hoppades på någon form av reaktion. Mina egna frågetecken handlar annars om Havals och Daras relation till HH. H säger själv i en TV-intervju att han kommer från Husby. Han flyttade till Skärholmen för 6 år sedan. Hans mor och syskon flyttade till Kista för 4 år sedan. Om det var i good eller bad standing vet jag inte och brödernas relation till HH undrar jag över men lutar åt att det inte fanns någon ovänskap. Att 24K skulle pynta för att skjuta Hs bror för grejen med videon har jag svårt att tro på, liksom på polisens teorier som de uttrycks i media. Skulle HSL samarbeta med Västerås?