2021-05-12, 01:28
Bannlyst
Resonemang som innehåller komponenter utav att skada andra människor eller inkräkta på det som samlever i ens verklighet utan vidare syfte orelaterat till egoistiska fördelar kräver en grundinställning där man väljer att exkludera värdering utav samt respekt till upplevelser som befinner sig utom en själv.

Uppmanar dig som stödjer olika resonemang som beskrivs ovan att vara försiktig och reflektera över din personliga inställning och dom värderingar du har.

När man har gjort ett val, så återstår enbart att stå sitt kast och önska att skörden blommar enligt preferens.
Du kan aldrig någonsin gå tillbaka och ändra på ett val.
Du har fullt ansvar över dina egna val.

Det positiva är att du alltid kan lära dig utav dina egna misstag samtidigt som dom val du väljer utav hög integritet kommer du att kunna älska dig själv för samt känna dig stolt över under resten av ditt liv.

När tiden är rätt för skörd är det den som är en mästare som inspekterar och reflekterar över resultatet och utvecklar sin intuitiva relation till att förbättra processen för att skapa en bättre uppskattad produkt.

Man bryter negativa mönster och tillåter dom inte att växa tills dess att dom utgör allvarliga problem för det önskade resultatet medans man förstärker dom förhållande som tillåter en positiv utveckling och bättre framtida förmåga att producera en kvalitativ källa utav näring som tillåter liv att blomma och trivas.

Om din resterande upplevelse handlar om ackumulerat bagage skapat ur värderingar och inställningar där du förhandlade bort dom viktiga aspekterna utav dig själv och som växt till en problematik tydlig nog till behov att upplevas på den nivån som du är redo att ta emot den och påbörja ett bearbetande för att kunna gå vidare till nästa nivå av integrering utav intellektuell kapacitet till att fungera och jobba för dig och din fördel.

Om jag var du, vilket jag är, så hade jag önskat att jag försökte att vara ödmjuk efter bästa förmåga inför det som väntar mig i min upplevelse.
Med en utgångspunkt att det finns en djupare mening och personligen ämnad förståelse att hämta i dom händelser som min upplevelse innebär. Där denna förståelse är uppskattad utifrån dess funktion att fungera som ett stöd för att jag ska kunna hjälpa mig själv att bli en bättre människa som gör bättre val som gynnar mig och min omgivning.

Vad anser du som skribent på Flashback om det resonemang som jag delar med mig utav?

Håller du med att resonemang med en negativ utgångspunkt enbart tillåter någon med en negativ grundinställning att resonera med det?

Om du upplever motsätta dig detta;
Skulle du kunna beskriva ditt egna resonemang och förklara varför samt använda dig utav ett fiktivt exempel som stödjer din ståndpunkt?

Mvh
En biologisk enhet som uppmanar dig till din egna tillåtelse att:
Älska samt förlåta dig själv och hitta hem.
Senast redigerad av MedvetandeOrganism 2021-05-12 kl. 02:25.
Citera
2021-05-12, 11:47
Medlem
Alla önskningar om hur någon del av verkligheten ska vara målar upp en förminskad värld.

Jag äger inget som kan förbättra skapelsen.

Om någon vill dra lärdom från mitt nonsens så är det fritt fram. Om någon avstår så går det bra. Om någon vill ta kol på mig är det okej. Vill någon dyrka mig, varsågod.

Vad än världen går med på så kan jag inte bidra med någon korrigering. Fast om jag får för mig att försöka så är det inga problem.
Citera
2021-05-12, 12:33
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedvetandeOrganism
När man har gjort ett val, så återstår enbart att stå sitt kast och önska att skörden blommar enligt preferens.
Du kan aldrig någonsin gå tillbaka och ändra på ett val.
Du har fullt ansvar över dina egna val.
Varför kan du inte ändra ett tidigare val du gjort?

Vid vilken ålder började detta för dig? I tolvårsåldern? Så den personlighet och dess etik och moral är den du kommer leva med resten av livet?
Citera
2021-05-12, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Alla önskningar om hur någon del av verkligheten ska vara målar upp en förminskad värld.

Jag äger inget som kan förbättra skapelsen.

Om någon vill dra lärdom från mitt nonsens så är det fritt fram. Om någon avstår så går det bra. Om någon vill ta kol på mig är det okej. Vill någon dyrka mig, varsågod.

Vad än världen går med på så kan jag inte bidra med någon korrigering. Fast om jag får för mig att försöka så är det inga problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Varför kan du inte ändra ett tidigare val du gjort?

Vid vilken ålder började detta för dig? I tolvårsåldern? Så den personlighet och dess etik och moral är den du kommer leva med resten av livet?

Du kan göra ett nytt val att ändra din inställning.
Men ditt tidigare val där du bestämde dig för den värdering påverkas inte utav att du senare ändrar på dig och gör ett nytt val att byta inställning.
Du kan inte gå tillbaks i tiden och välja annorlunda.
Senast redigerad av MedvetandeOrganism 2021-05-12 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in