• 1
  • 2
2021-05-12, 01:26
Medlem
bunjackens avatar
Hej denna fråga kan låta konstig men jag och mamma är nu inte alls vänner vill bara fixa det sista hämta mina saker m.m sen säga hejdå för alltid.

Har visst ärvt utseende ifrån henne tex rynkor vid tinningen när jag skrattar fingrar som pekar uppåt osv.

Eventuellt hår är ju bara färga, bränna bort eller förslita på olika sätt så den delen är enkel men det andra går det att fixa på något sätt gärna enkelt eller måste jag leva med det?
Citera
2021-05-12, 03:09
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Hej denna fråga kan låta konstig men jag och mamma är nu inte alls vänner vill bara fixa det sista hämta mina saker m.m sen säga hejdå för alltid.

Har visst ärvt utseende ifrån henne tex rynkor vid tinningen när jag skrattar fingrar som pekar uppåt osv.

Eventuellt hår är ju bara färga, bränna bort eller förslita på olika sätt så den delen är enkel men det andra går det att fixa på något sätt gärna enkelt eller måste jag leva med det?

Ge din mor en kram och säg att du älskar henne.

Kanske blir ni vänner då. Det är nog värt mer i längden än att försöka ändra utseendet.
Citera
2021-05-12, 03:31
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Ge din mor en kram och säg att du älskar henne.

Kanske blir ni vänner då. Det är nog värt mer i längden än att försöka ändra utseendet.

Att ge henne en kram eller att jag älskar henne känns som att jag aldrig kommer göra mer. Skulle nog bli mycket förbannad om hon försöker ge mig en kram

Hon är ingen lätt kvinna och våra personligheter skär sig som tusan.

Så känns faltiskt bättre att försöka göra om sitt utseende så att jag liknar henne mindre är kille ska tilläggas

Det är fingrar, tinningen, hårfärgen och eventuellt ögonfärg som jag kommer på
Citera
2021-05-12, 04:00
Medlem
Citat:
Att ge henne en kram eller att jag älskar henne känns som att jag aldrig kommer göra mer. Skulle nog bli mycket förbannad om hon försöker ge mig en kram

Hon är ingen lätt kvinna och våra personligheter skär sig som tusan.

Så känns faltiskt bättre att försöka göra om sitt utseende så att jag liknar henne mindre är kille ska tilläggas

Det är fingrar, tinningen, hårfärgen och eventuellt ögonfärg som jag kommer på

Ditt DNA är just ditt DNA. Låter snarare som att du skulle behöva lägga pengar på att uppsöka en psykolog.
När du får barn etc kommer dina barn få drag av dig och således dina föräldrar. Ska du tvinga dina barn att göra om sitt utseende också? Du behöver hjälp att hantera dina känslor och självbild.

Att färga håret är en sak men att ändra ögonfärg, tinning och fingrara låter snarare som att du vill undkomma ett brott.

Acceptera den du är och lev ditt liv. Efter några år kommer du att kunna se mer vuxet på situationen.

Byt efternamn och bryt kontakten om du nu hatar din mamma så mycket.

Men visst kan du operera dig men de flesta ser ut som freak efteråt trots att de lagt ut flera 100.000 tals kronor. Sen sparas alltid orginalbidlen av hur du såg ut hos klinikerna (ifa polisen en dag behöver dem).
Senast redigerad av Firelinefireline 2021-05-12 kl. 04:03.
Citera
2021-05-12, 06:52
Medlem
Citat:

Lägg botox & byt efternamn!? Strunta i fingrarna
Citera
2021-05-12, 06:58
Medlem
MissDecibellas avatar
Att du väljer att förkasta din egen mor tänker jag inte kommentera ens, alla är vi olika och familj är tyvärr inget vi väljer.

Allt det du vill få hjälp med går ju att fixa hos närmsta plastikkirurg?

Kanske inte det här som du skriver att ”fingrarna pekar upp”, fattade inte riktigt vad du menade där.
Men att ”fettsuga” sina fingrar för att på så vis se yngre ut är inget konstigt.
Gällande rynkor i tinningen så kör botox bara?
Det bästa jag börjar med!

Kör panna/argrynka då jag alltid haft väldigt djupa ”sorgerynkor” där, och tjejen som lägger botox på mig gör det så pass bra att när jag berättat för folk att jag faktiskt använder botox tror dom mig inte.
Dvs hon lägger bara lite grann, inte så att pannan blir helt stel och jag inte kan lyfta ögonbrynen.

Men kolla noga upp vem som håller i sprutan innan du bokar tid, finns många skojare därute!
Jag gjorde det misstaget första gången, fick ha keps i 6-7 månader efteråt typ, såg inte klokt ut.
Han sprutade in så mycket botox så ögonlocken började ”hänga” på mig!
En riktig jävla skojare (fick jag veta i efterhand..) och jag som dessutom är rätt fåfäng var förkrossad under hela den tiden botoxen satt i..
Citera
2021-05-12, 07:26
Medlem
magpests avatar
Citat:

Kanske läge att gå till psykakuten? Du mår inte bra och har nog en psykisk störning i botten som spökar just nu.
Citera
2021-05-12, 14:59
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Ditt DNA är just ditt DNA. Låter snarare som att du skulle behöva lägga pengar på att uppsöka en psykolog.
När du får barn etc kommer dina barn få drag av dig och således dina föräldrar. Ska du tvinga dina barn att göra om sitt utseende också? Du behöver hjälp att hantera dina känslor och självbild.

Att färga håret är en sak men att ändra ögonfärg, tinning och fingrara låter snarare som att du vill undkomma ett brott.

Acceptera den du är och lev ditt liv. Efter några år kommer du att kunna se mer vuxet på situationen.

Byt efternamn och bryt kontakten om du nu hatar din mamma så mycket.

Men visst kan du operera dig men de flesta ser ut som freak efteråt trots att de lagt ut flera 100.000 tals kronor. Sen sparas alltid orginalbidlen av hur du såg ut hos klinikerna (ifa polisen en dag behöver dem).

Vill inte ha barn men skulle jag få så skulle jag bara nöja mig med att inte låta henne träffa dem.

Efternamn skiljer sig redan vilket jag nu är glad för.

Att originalbilden skulle sparas spelar ingen har inget att fly ifrån polisen ändå

Bryta kontakten ska jag absolut göra. Kan kanske säga för mig själv att jag är olik henne på alla sätt
Citera
2021-05-12, 15:14
Medlem
neuron-drones avatar
Det kommer ändra sig med åldern. Under perioder har jag varit lik en morbror, sedan min mor, sedan min far. Något utseende verkar alltid slå igenom. Mitt syskon blev helt plötsligt jättelik föräldern så jag trodde jag såg i syne. Har inte haft det utseendet innan. Så det ändras hela tiden.

Jag tycker istället du ska fixa så att du får snyggt hår och sådana saker. Klädstil. Sådant spelar även in när folk tycker man är lik någon.

Folk tycker inte jag är lik någon i min familj och det beror fan på håret. De håller alla sitt hår kort, män som kvinnor. Bara jag som har långt hår.

Annars kan man vän använda fillers för att ta bort oönskade rynkor.

Men du kommer aldrig ifrån att du är dina föräldrars barn. Men hur mycket du än liknar dem, så är du din egen person.
Citera
2021-05-13, 02:35
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Kanske läge att gå till psykakuten? Du mår inte bra och har nog en psykisk störning i botten som spökar just nu.

Vadå psykisk störning att man inte vill ha några likheter/egenskaper med en person man ogillar skarpt.

Vill ju veta vad jag kan göra åt de olika delarna som liknar hennes helst minst drastiskt också tex ändra min hårfärg ifrån blond till brunt/svart lättast där är ju hårfärg.

Snarare än att stråla färgbehandla under huden om nu alternativet finns

Skulle du bli glad eller stolt om du hade kroppsliga likheter med någon du ogillade och någon kanske påpekade det?
Citera
2021-05-13, 09:09
Medlem
magpests avatar
Citat:
Vadå psykisk störning att man inte vill ha några likheter/egenskaper med en person man ogillar skarpt.

Vill ju veta vad jag kan göra åt de olika delarna som liknar hennes helst minst drastiskt också tex ändra min hårfärg ifrån blond till brunt/svart lättast där är ju hårfärg.

Snarare än att stråla färgbehandla under huden om nu alternativet finns

Skulle du bli glad eller stolt om du hade kroppsliga likheter med någon du ogillade och någon kanske påpekade det?

Ja, psykisk störning. Du vill utplåna din mor (för att du hatar henne). Du vill radera all likhet med henne, du vill skada dig själv och henne (ändra ditt utseende genom att fysiskt skära i ditt ansikte). Mer extremt skulle vara självmord (du har DNA från henne). Du är inte frisk. Du vill skada (och hämnas på) din mor och gör det genom att skada dig själv.
Citera
2021-05-13, 14:58
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Ja, psykisk störning. Du vill utplåna din mor (för att du hatar henne). Du vill radera all likhet med henne, du vill skada dig själv och henne (ändra ditt utseende genom att fysiskt skära i ditt ansikte). Mer extremt skulle vara självmord (du har DNA från henne). Du är inte frisk. Du vill skada (och hämnas på) din mor och gör det genom att skada dig själv.

Ja jag önskar ju bort likheter det är ju inte samma sak som att utplåna sin mamma.

Att göra henne illa är inte aktuellt däremot är jag skadeglad om jag hör att hon får problem och försöker få andra att inte ställa upp

Däremot är jag kanske inte rädd om mig själv som funderar på att genomgå operationer vid tinningen kan ju gå fel.

Tänkte igår kväll nåt som kanske är billigare och lättare är att försöka äta mer så jag bli rundare lägger sig förhoppningsvis överallt på kroppen och då liknar jag min pappa mer har på 6 månader lagt på mig 20 kg ligger nu på nästan 100 kg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in