Citat:
Ursprungligen postat av
bjornebarn
Det kräver inte mycket av en förklaring. Antingen så innehåller vaccinet ferro- eller ferrimagnetiska material, varpå magneter kan fästa vid det, eller så gör det inte det. Det kan även tänkas att kemikalierna i vaccinet i sig inte är magnetiska, men att de genomgår någon reaktion i kroppen. Att järn skulle fällas ut är tveksamt, men det finns proteiner som är magnetiska (tex använder fåglar det för att navigera) och det förekommer även utfällningar av magnetit i vissa djur. Jag känner mig dock väldigt tveksam till detta. För att kraften skall bli så stor att en magnet skall hållas fast så kräves det en viss minsta massa av magnetiskt insprutat material, vilket innebär att en väldigt stor del av det som sprutas in skulle behöva vara magnetiskt.
Jag tog nyligen Pfizers vaccin och för skojs skull så testade jag om jag hade blivit Magnetoman. Det hade jag dock inte, jag kunde inte märka någon antydan till magnetism över huvud taget.
Jag har liknande tankar som du skriver..och tvivel.
Jag provade på en arbetskamrat idag. Hon hade tagit Pfeizer nr 2 för nån dag sedan (och annat märke tidigare?).
I brådrasket, gjorde snabbt o pratade snabbt, skedde ingen reaktion (fastnade ej). Vi skojade att hon fått en dålig batch.
Kanske testa på henne igen säg om 2 v. om något skulle ha utvecklats?
Dock som jag nämt så fastnar det på väldigt många o de vaccinerades i feb, våras redan och vi provade fr mitten av maj fösta gångerna på dem.
Här. En video upplagd av Benjamin Vangheluwe från Rumble. Dålig kvalite, ..han har lagt upp det på Rumble för att det delitas friskt på storplattformarna (antar jag).
Det är Dr. Carrie Madej i länken som kritiserar C-19 MRNA-vaccinerna och deras innehåll.
Länk. Benjamin Vangheluwe på Rumble.
https://rumble.com/vctwop-d-r-c-arrie.html