2021-05-12, 07:46
Medlem
Läskigs avatar
Nog går det alltid.

https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/sa-blev-skygge-burk-curt-varldsberomd-finansman/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VRxxx1/burk-curt-dog-som-miljonar
Citera
2021-05-12, 08:27
Medlem
Klas-Vegass avatar
De allra flesta som samlar har redan cirka 10k från samhället. Burkarna man hittar blir guldkorn i tillvaron.
Citera
2021-05-12, 09:05
Medlem
Liberationfronts avatar
Finns en Ziggy där jag bor han verkar vara någon supersamlare, eftersom vi är från samma land fast inte samma etnicitet så frågade jag han av nyfikenhet.

Han sa att han gör 200-300 om dagen, så det blir ju ändå 6000-9000/mnd. Dock är jag osäker på om det var inklusive tiggande. Hans dialekt var lite klurig att förstå.

Men han verkar vara den enda i området där jag bor som ändå rymmer en del folk, företag och byggen.

Han sa att byggen ger mycket de dricker mkt redbull o sånt.

Bor vid stationen Ropsten
Senast redigerad av Liberationfront 2021-05-12 kl. 09:07.
Citera
2021-05-12, 10:37
Medlem
bridgeblandnings avatar
Jag brukar hitta flaskor och burkar i bostadsrättsföreningens soprum. Blir säkert en hundring i månaden. Förstår dock inte varför någon i huset bemödar sig att sopsortera sina burkar istället för att panta dem...
Citera
2021-05-12, 10:43
Medlem
Var på picknick i Tantolunden med ganska stort sällskap för ett par år sen och vi gav gärna borta våra flaskor och burkar, så slapp vi släpa hem det själva. Så fick de fikabröd också
Citera
2021-05-12, 11:15
Medlem
Verkisto2s avatar
Zigenerskan utanför ICA var framför mig i kön till kassan en dag, hon hade en bunt med pant kvitton på sammanlagt drygt 400 kr

Nu samlar hon inte på burkar, det är snarare så att hon får burkar av folk som ska handla på ICA
Citera
2021-05-12, 13:14
Medlem
Allt går om man vill.

Du måste hängivet lägga all din tid och ork till pengarna.

Det är pengarna som kontrollerar dig och inte tvärtom.
Citera
2021-05-12, 19:02
Medlem
Det är bullshit att det går att tjäna stora pengar. Konkurennssen är stenhård om man hamnar i botten. Var där och fick ihop 13 spänn på en dag ca tio timmar.
Citera
2021-05-13, 00:44
Avstängd
hård konkurrens i staden där jag bor många som plockar allt från hemlösa till mångmiljonärer
bla en kärring runt 65-70 som har villa i stan samt 2 fritidshus ock ny bil hon sägs göra det som en socialgrej
Senast redigerad av diseledvin 2021-05-13 kl. 01:05.
Citera
2021-05-24, 21:22
Medlem
Jag har varit utan bankkort nu i några dagar, det ska tydligen komma på torsdag.
Så har fått panta burkar och levt på det som funnits hemms som koka pasta och ris och äta bröd med smör.

Jag har lyckats sitta 50kr per dag och då får jag cykla kring 3 mil totalt.
Bor i en liten ort i norrland så kan tänka mig om man bodde kring en större stad eller trafikerad väg at man skulle kunna göra mer pengar då.

Jag har endast cyklat på vägen och tagit de burkar som jag sett. Så har aldrig varit och rotat i soptunnor/papperskorgar som man ser vissa göra.

Detta har faktiskt gjort att jag numera uppskattar mat mer och faktiskt inser hur bra man har det. Bara gå till affären, välja det man vill ha och betala med kort.
Har även insett att mat fan är dyrt.

Skulle köåa en liter yogurt och satan i gatan det gick på 23 kr på ica. Så det fick bli 2 filpaket istället för 12kr styck och ett paket smör.
Igår köpte jag ett paket pulvermos och korv.Det gick på 45kr.
I förrgår köpte jag grädde för 15 kr som jag sedan spädde ut med vatten för jag trodde det skulle ge mer energi och vätska än att köpa en liter mjölk. Köpte en tub majonäs också och åt sedan pulvermos, lite makaroner, och majonäs. Det var var faktiskt ganska gott.

Pantade dagens burkar och det blev 55kr. Så imorgon är planenatt panta för minnst 33kr för då ska jag köpa ett 9 pack panpizza. Kan faktiskt lyxa till det att äta 2 per dag då.
Citera
2021-05-25, 09:33
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Jag har varit utan bankkort nu i några dagar, det ska tydligen komma på torsdag.
Så har fått panta burkar och levt på det som funnits hemms som koka pasta och ris och äta bröd med smör.

Jag har lyckats sitta 50kr per dag och då får jag cykla kring 3 mil totalt.
Bor i en liten ort i norrland så kan tänka mig om man bodde kring en större stad eller trafikerad väg at man skulle kunna göra mer pengar då.

Jag har endast cyklat på vägen och tagit de burkar som jag sett. Så har aldrig varit och rotat i soptunnor/papperskorgar som man ser vissa göra.

Detta har faktiskt gjort att jag numera uppskattar mat mer och faktiskt inser hur bra man har det. Bara gå till affären, välja det man vill ha och betala med kort.
Har även insett att mat fan är dyrt.

Skulle köåa en liter yogurt och satan i gatan det gick på 23 kr på ica. Så det fick bli 2 filpaket istället för 12kr styck och ett paket smör.
Igår köpte jag ett paket pulvermos och korv.Det gick på 45kr.
I förrgår köpte jag grädde för 15 kr som jag sedan spädde ut med vatten för jag trodde det skulle ge mer energi och vätska än att köpa en liter mjölk. Köpte en tub majonäs också och åt sedan pulvermos, lite makaroner, och majonäs. Det var var faktiskt ganska gott.

Pantade dagens burkar och det blev 55kr. Så imorgon är planenatt panta för minnst 33kr för då ska jag köpa ett 9 pack panpizza. Kan faktiskt lyxa till det att äta 2 per dag då.

Det är bra att du cyklar och rör dig men kostmässigt så kommer det inte hålla i längden
Citera
2021-05-26, 18:10
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112

Nu kanske du har lärt dig att det är väldigt klokt att ha en del kontanter hemma? Själv har jag åtminstone 1000 kr i kontanter. Då blir man inte helt ställd om man tappar bankkortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in