2021-05-11, 14:32
Medlem
I fredags polisanmäldes en 15-årig kille efter att han dagen innan hade gett sig på en jämnårig tjej i klassen.

– Gärningspersonen har dragit undan målsägarens stol så att målsägaren ramlade av stolen och slog i ryggen. Han ska även ha puttat in målsägaren i ett skåp på skolan och slagit henne hårt med öppen hand i ansiktet så att smärta uppstod, säger Lars Berntsson, förundersökningsledare på polisen i Kungälv.

https://www.kungalvsposten.se/nyhete...rat-1.46492651

Detta ska ha inträffat på Munkegärdeskolan.

Förundersökning är inledd och 15-årige killen är misstänkt.

Nån som vet mer?
Citera
2021-05-11, 19:34
Medlem
Låter som en babbe.
Citera
2021-05-11, 23:45
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Låter som en babbe.

Nåja, nu vet jag inte om den aktuella skolan är värre eller lindrigare berikad än genomsnittet, men gruppvåldtäkt finns faktiskt inte i brottsrubriceringen. De torrt polisiärt beskrivna gärningarna (dra undan stolen, knuffa in i skåp, slag med öppen hand) "låter" inte etniskt specifika.

Med mina fördomar om skolledningars agerande håller jag det dessutom för troligt att skolledningen är snabbare med att polisanmäla Liams jävelskap än Hassans. Hassan är ju utsatt för strukturer. Om nu polisanmälan gjordes av skolledningen.

Beredvilligheten att polisanmäla kan också bero på utfallet av intersektionell analys med BO i åtanke. Var det Tindra eller Nour som åkte in i skåpet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in