2006-05-28, 23:19
Medlem
Jag vet ingredienserna: Bröd, olivolja, vitlök, färska tomater, salt och peppar. Men jag vet i vilken ordning man ska applicera dessa på brödet.

Ska man grilla brödet innan man gnuggar in vitlöken och ripplar oljan, eller ska allt på innan man grillar, även tomaterna?

Dessutom, kan man göra mackorna på grillen istället för ugnen? I så fall vore det en klockren förrätt till grillfesterna i sommar!

Vilka är era favoritrecept på bruschetta?
Citera
2006-05-28, 23:28
Medlem
Villons avatar
Olja och vitlök appliceras på brödet innan grillning, tomatröran med vitlök osv appliceras innan ätning.
Citera
2020-09-09, 19:33
Medlem
Castles avatar
Jag har gjort det. För brödet hällde jag olivolja i en liten skål och fuktade båda sidorna av brödet och rostade sen i ugenen 200 grader ca 10-15 minuter. Det blev bra.
Citera
2020-09-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.T.K
Jag vet ingredienserna: Bröd, olivolja, vitlök, färska tomater, salt och peppar. Men jag vet i vilken ordning man ska applicera dessa på brödet.

Ska man grilla brödet innan man gnuggar in vitlöken och ripplar oljan, eller ska allt på innan man grillar, även tomaterna?

Dessutom, kan man göra mackorna på grillen istället för ugnen? I så fall vore det en klockren förrätt till grillfesterna i sommar!

Vilka är era favoritrecept på bruschetta?

Du glömmer väl inte basilikan?
Citera
2020-09-22, 09:33
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maimiitang
Du glömmer väl inte basilikan?

14 år senare vaknar B.T.K upp i skräck. Han glömde ju basilikan!!
Citera
2022-03-07, 17:56
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Jag har gjort det. För brödet hällde jag olivolja i en liten skål och fuktade båda sidorna av brödet och rostade sen i ugenen 200 grader ca 10-15 minuter. Det blev bra.
Blev inte brödet helt bränt när du körde så länge? Jag har kört i 5- 8 minuter med utmärkt resultat.
Citera
2022-03-13, 22:36
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Blev inte brödet helt bränt när du körde så länge? Jag har kört i 5- 8 minuter med utmärkt resultat.
Kommer inte ihåg nu. Kanske min ugn är klen, men man får ju hålla lite koll på det med ögonen mer än tiden.
Citera
2022-03-14, 00:08
Medlem
Bertil85s avatar
Vad för bröd ska man annvända ?
Citera
2022-03-14, 20:51
Medlem
Det är viktigt att man börjar med att rosta bröden så att de får en styv och frasig yta. Sedan använder man den frasiga ytan för att applicera vitlöksklyftan som ett slags "rivjärn". Efter vitlöken ringlar man över olivoljan och avslutar med ett lager finhackad färsk solmogen tomat. Avsluta med salt och peppar. Klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in