• 2
  • 3
2021-05-17, 18:31
Medlem
Vi har använt Länsförsäkringar sedan vi köpte hus för 9 år sedan, så jag har inte så mycket att jämföra med, men har varit nöjda de gånger vi använt försäkringen. Inga konstigheter, enkel anmälan via formulär på nätet och snabb utbetalning. Det har dock inte rört sig om stora summor, en vattenskada i samband med renovering, drulledelen har vi använt två gånger samt en stulen cykel. Sen har de (i samarbete med Anticimex) plockat bort ett getingbo utan självrisk och vi brukar beställa gratis myrdosor vissa somrar när myror varit problem.
Citera
2021-05-19, 11:23
Medlem
Ratatorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Kolla in Hedvig, blev halva kostnaden för mig med Hemförsäkring+Villa jämfört med LF.

Inte på min address, det var bara några tior skillnad per år. Kanske beror på vad det är man försäkrar? eller vilken LF region man har?
Citera
2021-05-19, 11:26
Medlem
Ratatorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Beakta att LF i varje län (ibland finns det tom flera inom länet) är ett självständigt bolag så de kan skilja sig åt ordentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Att samla flera försäkringar i samma bolag brukar aldrig löna sig. Man tror förmodligen att det blir billigare. Det bästa sättet är att kolla upp varje försäkring för sig, det brukar bli billigast på det sättet. Det låter bra att samla alla försäkringar på ett och samma bolag för att man får mängdrabatt men man blir bara lurad.

Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Länsförsäkringar spelar i en egen liga! Dessutom har de bank!

Citat:
Ursprungligen postat av Gubeee
Vi har använt Länsförsäkringar sedan vi köpte hus för 9 år sedan, så jag har inte så mycket att jämföra med, men har varit nöjda de gånger vi använt försäkringen. Inga konstigheter, enkel anmälan via formulär på nätet och snabb utbetalning. Det har dock inte rört sig om stora summor, en vattenskada i samband med renovering, drulledelen har vi använt två gånger samt en stulen cykel. Sen har de (i samarbete med Anticimex) plockat bort ett getingbo utan självrisk och vi brukar beställa gratis myrdosor vissa somrar när myror varit problem.

LF står sig fortfarande starkt, och killen på deras kundservice var mycket mer bejälplig än Hedvig, så det blev så. Får se hur det blir, går det bra kommer väl fler försäkringar hamna där oxå
Citera
2021-05-19, 12:13
Medlem
lemmelns avatar
Glöm inte jämföra självrisken.

En premie på 100kr och självrisk på 10000kr är enligt mig en mycket dyrare försäkring än en försäkring med premie på 200kr och självrisk på 1000kr.

Speciellt om man vill täcka tex stöld av cykel som har ett värde på några få tusenlappar.
Citera
2021-05-25, 11:06
Medlem
Ratatorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmeln
Glöm inte jämföra självrisken.

En premie på 100kr och självrisk på 10000kr är enligt mig en mycket dyrare försäkring än en försäkring med premie på 200kr och självrisk på 1000kr.

Speciellt om man vill täcka tex stöld av cykel som har ett värde på några få tusenlappar.

Självrisken var samma för alla, 1500:- likså maxbeloppet. Maskopi? eller man kanske kallar det marknadsekonomi? Hursom, jag måste skriva med någon annars får jag inte bostad.
Citera
2021-05-25, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
LF. Har haft stor nytta av dem. Inget krångel. Däremot fungerar deras bank sådär...

Har deras bank sedan 2år, vad är det som är dåligt? (Förutom att de tog bort gratis bastjänst för guldkunder)
Citera
2021-05-25, 16:49
Medlem
Novus4212s avatar
Har haft LF i många år och när skadan har skett så har det aldrig varit några problem med deras försäkringar inkluderat hemförsäkring.

Så fort det blandas in mobiltelefoner och liknande så är nog dom flesta bolagen mycket restriktiva med snåriga regler för dom är nog jävligt trött på att mobile tappas/stjäls när det konstigt nog är ganska så dags att byta till en nyare modell och man har råkat tappa bort mobiler ett par gånger redan.
Citera
2021-05-25, 16:52
Bannlyst
sämsta skiten

Hade folksam i 5 år! Behövde aldrig deras hjälp tills jag fick inbrott i källaren, inklusive mina grannar. Dom stal hästgrejer för 58.000:- hade bild, kvitto, polisanmälan, grannar som sätt tjuvar och ringt polisen.

Jag fick 0 kronor er ersättning. Trotts att hästgrejerna varit extra försäkrade sen jag köpte dom 2 år innan inbrottet.
Citera
2021-05-28, 19:00
Medlem
tigerrakets avatar
Tänkte kolla med er angående försäkringsbelopp.
Säg att man har en hyresrätt och ett försäkringsbelopp på 150 000. En vattenskada uppstår och fastighetsbolaget kräver dig på pengar. Betalar då bara försäkringen 150 000 för vattenskadan?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in