Snart börjar årets näst sista avsnitt på vad jag tror blir sista säsongen av Bonde söker fru
Denna säsong var nog den tråkigaste men också konstigaste någonsin. Tycker TV4 kunde skött det lite bättre och skyddat deltagarna från den dåliga publicitet som det blivit. Det är inga mediatränade eller sensationslustan deltagare det handlar om, i alla fall inte från böndernas sida.
Tomas: var den bonde som man unnade en relation, han försökte men på grund av sin tafatthet och blyghet sket det sig.

Ett fel var att Lindha (den stora som åkt hem först) skapade ett gäng av kvinnorna med sin glada tjocka stil. När hon åkte lämnades ledarskapet över till den mindre sympatiska Karlskrona Ulrika som med sin bittra stil vände alla emot Tomas.
Jonas: Kändes inte riktigt som om han ville hitta en fru, han var nog nöjd på sin stora moderna Ölands gård. Troligen den bonde som är god för mest pengar i denna säsong, lite beroende på hur Johan och hans far har det uppdelat. Han valde som man trodde Sara med den fina kroppen. Jag förstår han väl, hade nog velat brottas lite med henne i säng halmen

Det håller nog inte länge.
Johan: Ung och viril som han är försökte han sig på dubbelsex, för att ta ABs uttryck. I början tyckte jag också Amanda verkade trevligast men hon visade sig vara ganska svartsjuk av sig. Det kan ha att göra med den unga åldern. Dessa unga bönder skulle inte få vara med, åtminstone runt 30 borde bönderna vara. Annars har de inte riktigt haft chansen att hitta någon själv och den goda gärning som var del av programmet ursprungligen är förlorad.
AK: Ack denna AK. Hon hoppades på att en tio-poängs Don Juan skulle komma ridandes på sin vita häst och svepa med henne på en romantisk resa. Hon borde förstått att det var kanska otroligt när man själj är en en-poängare. Men visst folk köper lotter och vinner miljoner men oftast blir det bara en ny lott, som för symbolideras av PJ.

AK själv visade inget intresse och herrarna med undantag för den mörke Jonas uppträdde som om de var på en begravningsgudstjänst. Hon för nog fortsätta sina dagar som nucka hemma på gården.
Den enda spänning som återstår är vad sista avsnittet skall handla om. Troligen inget giftemål i år, om det inte blir mellan några av förgående säsongs bönder med respektive.