Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Oj, vad fel du har. Till att börja med visade hon bara känslor när hon röstades ut. Amanda är ju minst lika psykiskt instabil isåfall, som tjurar och har sig mellan varven. Att dessutom inte verka alltför stirrig i TV är bara ett sundhetstecken. Pernilla verkade mest normal, helt enkelt. Däremot är det omoget att ignorera kamerorna som de andra tjejerna verkar göra. Det tyder på att man inte reflekterar över situationen, ungefär som de spontana pulverbrudarna i varenda förnedringssåpa som funnits (Paradise Hotel, Big Brother, etc.). .
Ja, Amanda har knappast några problem med att visa känslor, varken gällande sorg eller glädje.
Och det är väl heller inte så konstigt om det ibland blir känslomässigt för dessa människor, när man ska leva tillsammans under dessa omständigheter. Känslor i sig behöver faktiskt inte innebära någonting negativt som du verkar få det till. De är ju faktiskt där för att få känslor för en annan person...
Men tjuriga, tillknäppta och asociala Pernilla håller ju allt inombords för att sen brista helt i detta avsnitt. Sunt? Knappast.
Förstår att tjejen är ung och blev ledsen men om man anmäler sig till ett TV-PROGRAM så kanske man får förbereda sig lite bättre på att man kan komma att bli besviken, istället för att bete sig som en trumpen tonåring.
Och att de andra tjejerna skulle ignorera kamerorna stämmer ju inte alls, så där fattar jag inte hur du resonerar.
Citat:
Jag menar, hur anser du dig kunna bedöma att hon saknar personlighet som inte förmår vara naturlig framför kamerorna? Det är ju precis tvärtom.
Jag har väl lika mycket rätt att bedöma en person som du anser dig ha.
Dessutom så är det ju tydligt att mitt omdöme är bättre än ditt.
Jag har aldrig sagt att Pernilla inte är naturlig framför kamerorna.
Däremot så framgår det ju tydligt att hon helt saknar personlighet, karisma och charm. Det är ingen person som lämnar något avtryck. Hon har inget speciellt, inget som gör henne unik eller får henne att stå ut från mängden.
Sen kan hon vara snäll och se bra ut osv - spelar ingen roll. Hon HAR inte personligheten utan är helt enkelt en tråkig person. Världen är full av dem. Vad är det som är så konstigt?
Och det verkar ju vara vad du gillar hon en kvinna. För att citera vad du sa tidigare:
Citat:
Men så gillar ju inte jag tjejer som är vare sig framåt eller fnittriga. De ska andas mystik och osäkerhet..
Du tycker alltså att det är positivt med att en tjej är lite svag och osäker. Idealet för dig verkar vara en grå liten mus som håller sig i bakgrunden. Vad som skulle vara "mystik" med det förstår jag dock inte, tvärtom verkar det väldigt förutsägbart och tråkigt.
Själv gillar jag - hos både män och kvinnor - starka personligheter med humor och självdistans. Människor som är säkra i sig själva och vet vad de vill och som inte är rädda för att ha åsikter.
Det är människor som stimulerar en och som man kan ha intressanta diskussioner med. Kan du se detta med en person som Pernilla?
Tror knappast det. Vill du däremot ha en tjej som du kan ha dösnack med över frukostbordet och som aldrig ifrågasätter dig (oh hemska tanke!

) så blir Pernilla perfekt.
Men du kommer knappast att ha särskilt roligt.
Citat:
Spontanitet tyder på omognad och inkompetens. Det är enbart därför jag som ovanligt intelligent ung man per omgående genomskådar de tomma tunnornas skramlande. Jag rent av avskyr brudar som beter sig som småflickor. Den där lilla tjocka snedbröstade fan saknar ju t.ex. allt vad tankekraft anbelangar, ständigt svarandes med en gloria av frågetecken svävandes ovanför hjässan..
Ja, det var ju trevligt att du har så höga tankar om dig själv men även här får jag lov att ifrågasätta ditt omdöme.
Om du "avskyr brudar som beter sig som småflickor" så är det ju märkligt att du kan blunda för Pernillas beteende i detta avsnitt. För du kan väl knappast säga att hon agerade moget när hon stormade ut från gården i vredesmod och knappast ens kunde säga hej då till Johan?
Jag gillar faktiskt inte heller "tjej"-tjejer som ska fnittra och gapa hela tiden.
Men förväxla inte detta med att vara "framåt".
Att vara framåt behöver inte alls betyda att man är någon jävla ångvält eller osympatisk på något sätt. Isåfall har man väldigt snäva referensramar.