2016-02-01, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PonPow
Vad är straffsatserna för barbiturater?
Är det samma som benzo. Så att mn kan komma undan lindrigt med en massa tabletter.
Om det inte är som flunitrazepam där straffen är löjligt mycket högre.

Någon som sitter på information?

Om inte så undrar jag ifall det går att mejla dessa frågor till polisen? Naturligtvis kommer jag använda mig av VPN och en ny mejladress.
Men lär jag få ett vettigt svar?
Barbs jämförs med roppar. Med all rätt då de är betydligt farligare än bensodiazepiner.
2016-02-08, 00:08
Medlem
Blev tagen av polisen igår på en fest. Hade rökt gräs kanske 1 vecka innan samt väldigt lite under kvällen. Intog ca 250mg MDMA kristaller 4h innan blodprov. Tidigare ostraffad och jag tyckte jag samarbetade bra. Detta borde klassas som ringa narkotika brott? Dagsböter med. Hade inget mer på mig heller.
Senast redigerad av mezzam 2016-02-08 kl. 00:12.
2016-02-08, 17:52
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezzam
Blev tagen av polisen igår på en fest. Hade rökt gräs kanske 1 vecka innan samt väldigt lite under kvällen. Intog ca 250mg MDMA kristaller 4h innan blodprov. Tidigare ostraffad och jag tyckte jag samarbetade bra. Detta borde klassas som ringa narkotika brott? Dagsböter med. Hade inget mer på mig heller.

Ringa narkotikabrott och dagsböter på minimum 1500kr+800kr till brottsofferfonden. Kan bli högre beroende på inkomst.
2016-02-08, 20:44
Medlem
hrjn138s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Ringa narkotikabrott och dagsböter på minimum 1500kr+800kr till brottsofferfonden. Kan bli högre beroende på inkomst.
Har dom höjt summan till brottsofferfonden från 500 till 800?
2016-02-09, 00:58
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Läste tabellen ang bensodiazepiner och ser att den har ändrats i från 150 tabletter till 400 för att det bara ska bli ringa?
Har jag uppfattat det rätt?

Edit: blev faktiskt chockad då jag ej har hört någonting om detta.
Har rökt lite gräs och är lite förvirrad så därför ställer jag frågan: 400 tabletter utav bensodiazepiner går bra att inneha och bara få ringa??
Står ju ganska tydligt på deras hemsida..
2016-02-09, 01:01
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrjn138
Har dom höjt summan till brottsofferfonden från 500 till 800?
http://www.dagensjuridik.se/2014/10/...geringsforslag

Ja.

Sen med böterna du som blev tagen, du får eventuellt betala blodprovet också.. vilket kostar mellan 1000-2000kr, kommer inte ihåg exakt vad det brukar kosta men runt 1500.

Hade jag varit du som åkte fast på bar gärning, hade det varit billigare med urin.

Men ja Du kommer få
* 30 db á xx kr (vilka är baserade på din taxerade inkomst)
* 800 brottsoffer
* Betala för blodprovet.
2016-02-09, 16:42
Medlem
Om man blir tagen av farbrorblå och man endast har ett piller (Ecstasy) i fickan och så har man även tagit en under kvällens gång. Vad kan möjligtvis va straffet? Man har även aldrig blivit dömd sen innan
2016-02-11, 09:28
Medlem
Det har i Norge nylig kommet eksakte grenser for hvor mye av ulike benzoer man kan ha i blodet for at det tilsvarer fra 0,2 promille alkohol som medfører bøter, og til over 1,2 promille som medfører ubetinget fengsel. Grensene finnes her: http://tinyurl.com/z5wysej

Hva som imidlerid er nesten sjokkerende er hvor lenge stoffet angivelig sitter i kroppen før man kan kjøre bil. En tabell for det finnes her: http://tinyurl.com/j7hzytq

Det kan altså være straffbart å kjøre bil opptil 60 timer etter inntak av 5mg Diazpam, for ikke å snakke om Fenazepam med utrolige 320 timer(13 dager) etter en eneste 1mg tablett! Dette må være noe av det villeste jeg har lest, og kan umulig være tuftet på vitenskap i det hele tatt.

Er det kommet noen tilsvarende regler for Sverige?
2016-02-13, 22:36
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcrazyone
Det har i Norge nylig kommet eksakte grenser for hvor mye av ulike benzoer man kan ha i blodet for at det tilsvarer fra 0,2 promille alkohol som medfører bøter, og til over 1,2 promille som medfører ubetinget fengsel. Grensene finnes her: http://tinyurl.com/z5wysej

Hva som imidlerid er nesten sjokkerende er hvor lenge stoffet angivelig sitter i kroppen før man kan kjøre bil. En tabell for det finnes her: http://tinyurl.com/j7hzytq

Det kan altså være straffbart å kjøre bil opptil 60 timer etter inntak av 5mg Diazpam, for ikke å snakke om Fenazepam med utrolige 320 timer(13 dager) etter en eneste 1mg tablett! Dette må være noe av det villeste jeg har lest, og kan umulig være tuftet på vitenskap i det hele tatt.

Er det kommet noen tilsvarende regler for Sverige?
Nej, det finns inte. Reglerna i Norge gällande mängd i blodet är ett av de modernaste i Europa. Är du över gränsvärdena i Sverige (de värden som man sätter för att säga att man brukat och inte har i sig mikroskopiska mängder) så åker du fast på drograttfylla om du kör bil.
2016-02-13, 22:37
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ateel
Om man blir tagen av farbrorblå och man endast har ett piller (Ecstasy) i fickan och så har man även tagit en under kvällens gång. Vad kan möjligtvis va straffet? Man har även aldrig blivit dömd sen innan
Brottsoffer 800kr
Dagsböter 30 dagar.
Har du körkort lär du få pissa för ha det kvar.
2016-02-14, 02:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Står ju ganska tydligt på deras hemsida..

Det gör ju det, men är man lite ocd-körd i skallen kan man behöva en bekräftelse, även om det står en björn framför och skriker.

Dessutom var jag stukad som en häst, men tack för uppdateringen!
400 allstå, jävlar vad ouppdaterad man är nu för tiden.
mvh
2016-02-14, 10:21
Medlem
Kan man bli dömd för ringa narkotikabrott om man intagit en substans som är icke narkotikaklassad. Dom hittade inget i piss och inget på blodprov. Dom hittar säkert den icke narkotikaklassade substansen på analys. Det är en laglig opioid

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in