Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-28, 07:41
  #1261
Medlem
Tjabba,

Blev stoppad i bilen för en månad sedan, både blod å urin visade positivt på heroin.

Ostraffad sedan tidigare, så när på prickfritt register två ynka fortkörningar.

Vad kan man förvänta sig för påföljd? Av med lappen för gott?

Har ingen som helst erfarenhet av detta därav denna fråga.

Tack på förhand!
2019-10-31, 01:28
  #1262
Medlem
Phobiazis avatar
Ksalol 1mg - Hur många krävs för att det skall räknas som grovt narkotikabrott?

Undrar även över större mängder receptbelagd medicin som Gabapentin - Vad är det för straff på sånt?
Det är ju inte narkotika, men säg att jag torskar med 1000x300mg utan recept då.. vad räknas det som för brott etc...? No worries?

Mvh
Phob the Noob
2019-11-01, 23:30
  #1263
Medlem
villebajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Ksalol 1mg - Hur många krävs för att det skall räknas som grovt narkotikabrott?

Undrar även över större mängder receptbelagd medicin som Gabapentin - Vad är det för straff på sånt?
Det är ju inte narkotika, men säg att jag torskar med 1000x300mg utan recept då.. vad räknas det som för brott etc...? No worries?

Mvh
Phob the Noob

Vill minnas att gränsen för grovt går vid runt 20.000st?

Kan väl torska för brott mot läkemedelslagen antar jag, men har själv gått receptbelagda mediciner beslagtagna men senare fått tillbaka när beslaget hävdes.
2019-11-01, 23:35
  #1264
Medlem
villebajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2016-10-07
Tjabba,

Blev stoppad i bilen för en månad sedan, både blod å urin visade positivt på heroin.

Ostraffad sedan tidigare, så när på prickfritt register två ynka fortkörningar.

Vad kan man förvänta sig för påföljd? Av med lappen för gott?

Har ingen som helst erfarenhet av detta därav denna fråga.

Tack på förhand!

Är lite lotteri det där, förhoppningsvis blir det som så att du får åka till soc och prata med någon socionom om ditt missbruk ( al. Du självklart inte har) sen kan dom be om någon referens som kan gå i god för att du är en skötsam person utan missbruksproblematik som är en lysande bilförare
2019-11-20, 12:47
  #1265
Medlem
Burken89s avatar
Straff för 1800 rivotril? Ej straffad sen tidigare.
2019-12-01, 18:01
  #1266
Medlem
Aldrig straffad tidigare. Hade 0,5-1g amfetamin på mig samt i piss. Nekade att jag hade kännedom på förhöret. Vad händer nu? Blev lobbad i samband med detta.
2019-12-01, 21:25
  #1267
Moderator
Morfar-52s avatar
Vi låser denna tråd till förmån för (FB) "Vad får jag för straff?" Tråden för frågor om påföljdsbedömning. , så fortsätt i den./mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback