Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-05-07, 18:27
Medlem
Nihennas avatar
http://imgur.com/a/dS74rlo

Hon som jag bytte lägenhet med har satt upp en sån här spegel. Tidigare har jag inte brytt mig, men kom på att det kan vara en idé att få ner den om jag flyttar nån gång.

Problemet är att jag tror att den är fastlimmad, för den sitter stenhårt. Om jag mot förmodan skulle lyckas få loss den så lovar jag att halva tapeten följer med.

Hur får jag ner denna på bästa sätt, utan att skada väggen?
Citera
2021-05-07, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
http://imgur.com/a/dS74rlo

Hon som jag bytte lägenhet med har satt upp en sån här spegel. Tidigare har jag inte brytt mig, men kom på att det kan vara en idé att få ner den om jag flyttar nån gång.

Problemet är att jag tror att den är fastlimmad, för den sitter stenhårt. Om jag mot förmodan skulle lyckas få loss den så lovar jag att halva tapeten följer med.

Hur får jag ner denna på bästa sätt, utan att skada väggen?
Är du verkligen säker på att den är limmad? Det är ju en skugga mot väggen? Såna speglar brukar antingen ha hål med 8 och isf pressar du den uppåt och sen ut från väggen. Eller så är det fäste som en brandvarnare, och då får du snurra på den åt något håll tills det klickar.
Citera
2021-05-07, 18:33
Medlem
Milldues avatar
Säg åt henne att hon glömde spegeln och be henne ta bort den.. Känns inte riktigt som ditt problem.
Skadar DU väggen får du ju stå för det hon är skyldig till.
Citera
2021-05-07, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Säg åt henne att hon glömde spegeln och be henne ta bort den.. Känns inte riktigt som ditt problem.
Skadar DU väggen får du ju stå för det hon är skyldig till.
Vadå säg åt? Hon har väl skrivit under och bytet är klart? Då är det befintligt skick som gäller.
Citera
2021-05-07, 18:44
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Vadå säg åt? Hon har väl skrivit under och bytet är klart? Då är det befintligt skick som gäller.

Brukar inte gälla möblering.
Citera
2021-05-07, 18:46
Medlem
welcometorealitys avatar
Om inte spegeln stör dig, så låt den sitta kvar bara, sen om du flyttar kan du säga till den nya ägaren att de var förra ägaren som satt fast spegeln och jag vet inte om den är fastlimmad, men den nya ägaren kanske renoverar lägenheten sen eller behåller den, så låt den sitta kvar bara...
Citera
2021-05-07, 18:49
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Är du verkligen säker på att den är limmad? Det är ju en skugga mot väggen? Såna speglar brukar antingen ha hål med 8 och isf pressar du den uppåt och sen ut från väggen. Eller så är det fäste som en brandvarnare, och då får du snurra på den åt något håll tills det klickar.
Det kanske stämmer. Jag har bara provat att försöka vrida på den och den sitter som klistret. Ska kolla så fort jag kommer hem igen.

Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Om inte spegeln stör dig, så låt den sitta kvar bara, sen om du flyttar kan du säga till den nya ägaren att de var förra ägaren som satt fast spegeln och jag vet inte om den är fastlimmad, men den nya ägaren kanske renoverar lägenheten sen eller behåller den, så låt den sitta kvar bara...
Jo, så skulle man ju kunna göra. Bör man informera fastis om det då också innan eventuell besiktning?
Citera
2021-05-07, 18:53
Medlem
Deckard-Cains avatar
När du för ner den får du gärna pm mig om hur den var limmad. Jag har en hel vägg hemma. Spegel jävlarna ramlar ner hela tiden och förstör trägolvet.

Idioten till fru som hittat på skiten med speglarna.
Har köpt dubbelhäftande tejp stark nog att hänga upp svärmor med ett kylskåp på ryggen _på varje_ liten spegel a 40st.......
Citera
2021-05-07, 18:56
Medlem
ost-e-knarks avatar
Gör som Karl och tapetsera över speglarna istället.
Citera
2021-05-07, 18:57
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jo, så skulle man ju kunna göra. Bör man informera fastis om det då också innan eventuell besiktning?
Du kan ju säga detta till den som besiktar sen, att om det finns uppgifter på en spegel som satt fast på väggen innan jag flyttade in, om inte, så säg att den förra lägenhetsinnehavaren har satt fast den, jag tror inte det blir en så stor affär om detta.
Citera
2021-05-07, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Brukar inte gälla möblering.
Skärp dig. En väggfast spegel är inte möblering!
Citera
2021-05-07, 19:02
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
När du för ner den får du gärna pm mig om hur den var limmad. Jag har en hel vägg hemma. Spegel jävlarna ramlar ner hela tiden och förstör trägolvet.

Idioten till fru som hittat på skiten med speglarna.
Har köpt dubbelhäftande tejp stark nog att hänga upp svärmor med ett kylskåp på ryggen _på varje_ liten spegel a 40st.......

Man ska ju använda spegelklamrar till speglarna typ såna här

https://www.clasohlson.com/se/Spegelklammer/p/Pr407043000
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här