2021-05-07, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Alla mentala diagnoser är fysiska störningar i hjärnan. Störningar och felkopplingar som man kan se på skanning. Vad ska vi diskutera?

En fråga till dig.

Ponera att jag blir knivhotad 300 gånger under min barndom.
Detta skapar sedan ett sinnestillstånd där jag är livrädd konstant och är helt förstörd psykologiskt hela livet.
När man tittar på min hjärna ser man att fysiskt sett, så har jag en överaktiv amygdala.

Tolkar du då detta som en felkoppling och störning biologiskt eller ett resultat utav min perception?

Om en annan person blir knivhotad 300 gånger under sin barndom men saknar rädsla för döden och smärta och inte alls reagerar med stress på situationen.
Vilket skapar en normal hjärna utan överaktiv amygdala.

Är det beroende på perceptionen och verklighetsuppfattning som den hjärnan inte är skadad isåfall?
Hur vet du att den skadade hjärnan inte är en skev verklighetsuppfattning?

Alltså min verklighetsuppfattning producerar stress hormoner eftersom att sinnesstämningen är rädsla när jag upplever något som påminner mig om situationer som har varit tidigare i mitt liv

Om jag lyckas släppa det som har hänt och gå vidare, alltså sluta uppleva att nya situationer hör ihop med dom situationer jag har varit med om förut.
Kommer jag då att producera stress hormoner? Kommer min amygdala återgå till att inte vara överaktiv längre?
Senast redigerad av OlagligBlomma 2021-05-07 kl. 15:40.
Citera
2021-05-07, 15:43
Medlem
Det räckte med att läsa de första meningarna i ditt inlägg för att inse att du inte har förstått någonting om ADHD. Gör om och gör rätt, för du har ingen aning om vad du pratar om.
Citera
2021-05-07, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b.o.nsyrsan
"Det räckte med att läsa de första meningarna"

"för att inse att du inte har förstått någonting"

"du har ingen aning om vad du pratar om."

Jag tycker att ni underbegåvade människor framstår väldigt ironiskt idag.
Du har alltså inte läst det jag skrivit medans du påstår att "jag inte vet vad jag pratar om".

Förlåt, men du är komiskt dålig på det där med att använda sitt intellekt.
Citera
2021-05-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlagligBlomma

Du framstår bara som ett extrem fall utav Dunning Kruger när du försöker göra en poäng utav att man kan berätta vad som helst för dig så kommer du att tro på detta utan att ifrågasätta.

Det är ändå intressant att du tar upp Dunning Kruger tycker jag. Tur att du nu har spenderat knappt en timme på att förstå ADHD-problematik. Kan du lägga en vecka på cancer med så kanske vi slipper skiten i framtiden?

Det här måste vara ett troll...
Citera
2021-05-07, 16:25
Har du själv ADHD? Känns som så, ni babblar mycket men inte mycket vettigt kommer ur eran käft.
Citera
2021-05-07, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roflar
Det är ändå intressant att du tar upp Dunning Kruger tycker jag. Tur att du nu har spenderat knappt en timme på att förstå ADHD-problematik. Kan du lägga en vecka på cancer med så kanske vi slipper skiten i framtiden?

Det här måste vara ett troll...

Jag har faktiskt svaret på cancer.
Det handlar om elektricitet; rätt volt, tillräckligt med byggstenar till cellproduktion samt avsaknad utav emotionellt bagage som kan störa dom elektriska kretsarna i kroppen.
Senast redigerad av OlagligBlomma 2021-05-07 kl. 16:32.
Citera
2021-05-07, 16:37
Medlem
Orkar inte ens läsa hela TS pga adhd
Citera
2021-05-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlagligBlomma
Jag har faktiskt svaret på cancer.
Det handlar om elektricitet; rätt volt, tillräckligt med byggstenar till cellproduktion samt avsaknad utav emotionellt bagage som kan störa dom elektriska kretsarna i kroppen.

Magiskt. Hur har du kommit på det men ingen annan? Varför gör ingen något med den här informationen?! Du måste ju vara vår tids största geni. Hur lång tid tog det dig att komma fram till lösningen?
Citera
2021-05-07, 16:38
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Alla mentala diagnoser är fysiska störningar i hjärnan. Störningar och felkopplingar som man kan se på skanning. Vad ska vi diskutera?
Vad pratar du om?
Citera
2021-05-07, 17:00
Medlem
Och varför i helvete tänkte du att en adhd människa ska läsa din Wall of text?
Citera
2021-05-07, 17:41
Medlem
Du vill ha hjälp med att förändra och förbättra till liv, läser jag bakom ditt alster.

Hur vill du ha det och vilken hjälp kan du acceptera?

Skriv om det istället för allt intellektuellt larv du spottar ut som en av mina duvor på balkongen.

Rakt på sak om Dej och ditt liv så finns nog hjälp här för dej om du kan ta in den!

Prova ödmjukt och begrunda!
Citera
2021-05-07, 17:44
Medlem
Slackoffs avatar
Njaee den neurovetenskapliga sanningen är att du helt enkelt är felknullad i huvudet så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in