• 1
  • 2
2021-05-07, 12:48
Medlem
Det är ju härligt att radiomannen Carl-Uno fortfarande är pigg och kry (i alla fall i knoppen). Reumatismen är väl inte så bra för kroppen. Älskar hans finurliga korsord som dyker upp några gånger per år. Ingen AI där inte ...

Ifjol fyllde han 90:

Citat:
Radio- och tv-personligheten Carl-Uno Sjöblom fyller 90 år idag.

Trots den aktningsvärda åldern är han anmärkningsvärt pigg.

– Jag sitter och tillverkar korsord och då håller man igång ordbildandet. Det är a och o, säger han till Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-tar-det-lugnt

Vad tycker ni andra?
Citera
2021-05-07, 12:55
Moderator
evilhoneys avatar
Rubrik ändrad från "Carl-Uno".
//mod
Citera
2021-05-07, 17:27
Medlem
Gabriel Knights avatar
Va lever karln ännu?? Jag trodde att han, likt Fingal Olsson, var död
Citera
2021-05-07, 17:30
Medlem
Korsord verkar vara en jäkla bra grej för att skallen inte ska gröta ihop på äldre dar.

Jag har ljusa tv- och lyssningsminnen av Carl-Uno från barndomen. Ett kassettband med Mosebacke Monarki gillade jag att lyssna på, och på tv var det naturligtvis Notknäckarna.

Jag har för mig att han även släppte en liten bok med roliga historier, som följde med till badstranden.

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Va lever karln ännu?? Jag trodde att han, likt Fingal Olsson, var död

Hatte Furuhagen dog ju nyligen så det kan ha skett en sammanblandning.
Senast redigerad av Ville815 2021-05-07 kl. 17:34.
Citera
2021-05-07, 17:39
Medlem
Jag tänker mest på en sketch med Galenskaparna när jag hör hans namn. "Vad gör Carl-Uno Sjöblom i ditt akvarium?"
Citera
2021-05-07, 18:10
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Korsord verkar vara en jäkla bra grej för att skallen inte ska gröta ihop på äldre dar.

Jag har ljusa tv- och lyssningsminnen av Carl-Uno från barndomen. Ett kassettband med Mosebacke Monarki gillade jag att lyssna på, och på tv var det naturligtvis Notknäckarna.

Jag har för mig att han även släppte en liten bok med roliga historier, som följde med till badstranden.

Hatte Furuhagen dog ju nyligen så det kan ha skett en sammanblandning.

Tack för namnet. Du har rätt. Det var förstås Hatte Furuhagen som jag blandade ihop det hela med. Han var ju också en legend från Mosebacke Monarki-tiden, tillsammans med "Helmer Bryds Eminent Five Quartet"
Citera
2021-05-07, 19:39
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Carl-Uno är ännu still going strong. Pekka Langer gamle vapedragare. Har hört att Carl- Uno blev sur på Pekka, då han var så berusad under "Notknäckarna".
Citera
2021-05-07, 20:05
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Carl-Uno är ännu still going strong. Pekka Langer gamle vapedragare. Har hört att Carl- Uno blev sur på Pekka, då han var så berusad under "Notknäckarna".

Inte berusad, utan tydligen påtänd. vill minnas att Carl Uno använde ordet "extra prillig" om den då rejält påtände Pekka Langer, kan inte ha varit kul med en hög kollega i direktsändning
Citera
2021-05-07, 20:19
Medlem
Min brors kusins avatar
Tror inte Carl-Uno pratade med Pekka efter det programmet. Pekka skyllde på starka värktabletter som han använde p..ga. problem med sina löständer.... Det var vad Pekka sade i alla fall. Carl-Uno har en behaglig röst
Citera
2021-05-07, 20:25
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Tror inte Carl-Uno pratade med Pekka efter det programmet. Pekka skyllde på starka värktabletter som han använde p..ga. problem med sina löständer.... Det var vad Pekka sade i alla fall. Carl-Uno har en behaglig röst

Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Inte berusad, utan tydligen påtänd. vill minnas att Carl Uno använde ordet "extra prillig" om den då rejält påtände Pekka Langer, kan inte ha varit kul med en hög kollega i direktsändning

Ja, precis så var det. Pekka hade väl blandat värktabletter och alkohol och sedan hade det spårat ur för honom.
Citera
2021-05-07, 20:39
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Ja, precis så var det. Pekka hade väl blandat värktabletter och alkohol och sedan hade det spårat ur för honom.

Har för mig att det var något starkare än värktabletter, men ska inte svära på saken, men spännande tv blev det...men inte för stackars Carl-Uno
Citera
2021-05-07, 20:43
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Har för mig att det var något starkare än värktabletter, men ska inte svära på saken, men spännande tv blev det...men inte för stackars Carl-Uno
Okej så kan det vara. Finns det sparat i SVTs arkiv när det sker? Hade varit kul att se spektaklet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in