Hej!
Jag kan massor, men när det kommer till transportbilar samt bilar med automatiska v-lådor är jag hyffsat trög och det erkänner jag villigt.
Min transportbil har jag haft på företaget sen den var ny från fabrik (gillar inte nya bilar, går ner i värdet, annat ämne dock). Full service utförd med intervall på runt 4000 mil fram till dags datum.
Godkänt på senaste besiktigning UA för ca tre månader sedan.
Nya SoV däck.
Det finns lite små grejer att fixa som jag tänkte slipa på nu under sommaren. Funderar nämligen på att sälja bilden efter sommaren. Behovet har minskat. Så sälja, eller låta bilden leva vidare via en nära släktning eller möjligen ha den kvar.
Det jag undrar är, vad kan en denna bil vara värd? Allt är tiptop förutom småsaker som jag kommer fixa i sommar som sagt. Den har fått långa sträckor, (runt 45.000 mil) men enbart fraktad små biologiska material i frysar om 50 kg st. Aldrig varit något löst i bilden. Aldrig krockad. Aldrig inbrott.
Ungefär hur länge klarar sig min bil? Jag har läst om bilar av samma modell som klarar mellan 80.000 -100.000 mil om man tar hand om dem med adekvat service osv, vilket jag gjort. Vad tror ni? Är det värd att behålla? Sälja? Eller låta en nära släkting få bruka bilen några år?
Tacksam för svar och vad jag evt väntar för problem längre fram om jag väljer att behålla bilden. All service kommer då fortsätta göras på samma sätt som innan.
Tack på förhand!
Senast redigerad av MeinKampf 2021-05-06 kl. 20:36.