Som rubriken säger har jag lämnat nästan all plugg o repetition inför HP till veckan innan, och nu behöver jag tips vilken metod skulle fungera bäst för att kunna pressa in så mycket av Matte 1c boken som möjligt innan provdagen på lördag. Min första strategi var att jag skulle göra uppgifterna i boken (Matematik 5000 1c) och repetera allt på det sättet, men då jag inte hade börjat förens ett par dagar sen så insåg jag snabbt att även om jag endast gjorde urvalet av uppgifter som stod här
https://www.ckfysik.se/ma1/bra_uppgifter_Ma1c.pdf skulle jag inte med den tiden jag har kvar hinna repetera allting (7-8 timmar av plugg hann jag till sidan 36, finns 310 sidor totalt haha).
Ska därmed tilläggas att jag inte har en väldigt bra studievana inbyggd och måste oftast pressa mig enormt för att klara av att plugga mer än 2 timmar, med det sagt kan jag tänka mig att sitta 5-6+ timmar idag och 10+ timmar imorn för att kunna repetera så mycket som möjligt om det skulle ge mig en bättre chans på provet.
Vad har ni för tips som kan hjälpa mig att effektivast få in så mycket i hjärnan som möjligt och faktiskt kunna applicera det på frågorna på provet, vilka avsnitt i 1c är viktigast att kunna/kommer mest på HP? Tacksam för alla svar!