Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Ja han är ett känt namn och har varit så under flera år, nästan från den dag han kom till Sverige har han profilerat sig som en varm islam och immigrations förespråkare.
Jag blev något förvånad, inte över hans intressen för sådana här saker, däremot att han riskerar att sabotera sitt uppdrag. Jag har alltid uppfattat honom som en person med ett visst uppdrag, att han går någons/någots ärenden. Att han vid över 40 års ålder flyttar från Israel till Sverige och direkt ger sig in i svenskt inrikes debatt om islam är mycket konstigt. Lägg därtill att han varit underofficer vid israeliskt specialförband som just bekämpar islam. Men här i Sverige har han vid 40+ ålder förvandlats till en vurmare för islam, dock inte på israeliskt territorium men just i Sverige.
När och hur har han vurmat för islam? Jag uppfattar honom som en klassisk zioshill / counterjihadist.
Detta är förstås en världsbild helt utan annat fundament och logik än judisk "utvaldhet" till världsherravälde så där går givetvis att kombinera lite allt möjligt som multikulturalism, marknadsliberalism och white guilt med försvar för folkmord på palestinier osv.
Men jag har likväl svårt att förstå att han skulle vara explicit pro-islam?
Uppfattar honom mer som sänd till vårt land för att hetsa MOT islam när väl muslimerna är här. Den israeliska counterjihadismen har som mål att orsaka raskrig i Europa och därmed få europeerna på israelernas sida i kriget mot araberna.
Ja i och för sig när det handlar om religionsrättigheter, omskärelse och slaktlagstiftning så skulle han kanske kunna retirera till en pro-islam-retorik.
Har du några exempel?
/Johan