2021-05-07, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Hycklande vänsterbliven samhällssabotör är nog en mer exakt benämning på en sån varelse...
Nja Eli Göndör är ju en rätt profilerad högerdebattör?! "Senior fellow" på Timbro ...
Citera
2021-05-07, 22:36
Avstängd
Italienare som Paolo Roberto går tydligen bra att hänga ut. Men östeuropeiska judar som Peter Wolodarski skyddar andra östeuropeiska judar som Eli Göndör.
Citera
2021-05-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Om det nu är denne E G*nd*r så borde man ändra rubriken på tråden till "okänd författare".
Misstänker att ungefär 90% av Sveriges befolkning inte har en susning om vem mannen är.
Helt rätt. Man måste vara både något bildad och intresserad av samhällsfrågor för att känna till honom. Är man dessutom inte rädd för att söka kunskap på den högra sidan av politiken så har man nog läst honom. Vänstern, i vid bemärkelse, skyr honom.
Citera
2021-05-07, 23:10
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan
Nja Eli Göndör är ju en rätt profilerad högerdebattör?! "Senior fellow" på Timbro ...

om man med "höger" menar en liberal jude som jobbar på DN. Finns väl i övrigt inget mer mjäkigt än de socialliberala sojapojkarna på Timbro (https://timbro.se/om-oss/medarbetare/) - ta centerpartisten Caspian Rehbinder t.ex., min lillasyster har mer testosteron än den snubben.... timbro höger?? tillåt mig asflabba. Dom är miljöpartister som vill ha lite lägre skattetryck.

Det är väl tyvärr så mycket "höger" man blir inom ramen för sveriges etablissemang. Ingen som är höger på riktigt skulle betrakta honom som höger och han är definitivt inte höger i en historisk internationell kontext. Han är möjligen "höger om" miljöpartiet anno 2021, vilket i deras ögon gör honom till högerextrem förmodar jag, men vänster ur alla andra perspektiv betraktat.
Senast redigerad av svensvenglenn 2021-05-07 kl. 23:18.
Citera
2021-05-07, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Italienare som Paolo Roberto går tydligen bra att hänga ut. Men östeuropeiska judar som Peter Wolodarski skyddar andra östeuropeiska judar som Eli Göndör.

Är du trög eller? Paolo gick ut med uppgifterna själv.
Citera
2021-05-07, 23:42
Medlem
Kackelhuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarIslam
Tänkte gissa på äcklet Jan Guillou men det verkar som att personen redan avslöjats...?
Ja det var Eli med den snuskiga tungan som försökte röra omkring.

Här blir han kallad för "smart" av vår främste antiterrorexpert: https://twitter.com/magnusranstorp/s...23168019378177
Det Ewa Jonsson inte visste när hon skrev "Skönt, då kan man sova gott i natt!!!" önskar jag att hon slipper veta.
Senast redigerad av Kackelhus 2021-05-07 kl. 23:44.
Citera
2021-05-07, 23:44
Medlem
Ankan-mannens avatar
Utan kvinnan vittnesmål går inget att bevisa, hur får polisen kvinnan att berätta, hotar de henne på något sätt. De hotar väl med att ta med henne till stationen om hon inte pratar, och i Belarus är man rädd för polisen, inte att leka med där.
Citera
2021-05-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan
Verkligen. Eli står långt till höger.
Citera
2021-05-08, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Knappast!
Det vore lika sannolikt som om du skulle erkänna att antivaccare är dumma i huvudet!
Ja, det blir locket på mycket hårt.
Citera
2021-05-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensvenglenn
om man med "höger" menar en liberal jude som jobbar på DN. Finns väl i övrigt inget mer mjäkigt än de socialliberala sojapojkarna på Timbro (https://timbro.se/om-oss/medarbetare/) - ta centerpartisten Caspian Rehbinder t.ex., min lillasyster har mer testosteron än den snubben.... timbro höger?? tillåt mig asflabba. Dom är miljöpartister som vill ha lite lägre skattetryck.

Det är väl tyvärr så mycket "höger" man blir inom ramen för sveriges etablissemang. Ingen som är höger på riktigt skulle betrakta honom som höger och han är definitivt inte höger i en historisk internationell kontext. Han är möjligen "höger om" miljöpartiet anno 2021, vilket i deras ögon gör honom till högerextrem förmodar jag, men vänster ur alla andra perspektiv betraktat.
De är höger oavsett hur lite testosteron de har.
En normal höger-vänster skala handlar om hur jämlikt kontra ojämlikt ett samhälle ska vara. Timbro är marknadsliberaler som vill ha större inkomstskillnader, mera makt åt företagare. Då
är du höger, oavsett vad deras testosteron värde ligger på
Senast redigerad av mangne 2021-05-08 kl. 00:23.
Citera
2021-05-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
En normal höger-vänster skala handlar om hur jämlikt ett samhälle ska vara. Timbro är marknadsliberaler som vill ha större inkomstskillnader, mera makt åt företagare. Då

Det är kanske lite lurigt för många klent begåvade själar men det politiska spektrumet kan enkelt delas upp i en ekonomisk respektive en kulturell sfär.

Göndör var en uppenbar marknadsliberal och hamnar där på högersidan som du mycket riktigt påpekar.

Medan de som placerar Göndör som en sojapojke på vänsterflanken OCKSÅ ser honom som en liberal - men i kulturell mening.

Nu tror jag nog snarare att Göndör är en tvättäkta Likudnik och Bibbi-anhängare (han kanske tar testosprutor som sin idol rentav? - för han lär inte ha ärvt många skäggstrån från sin taniga farsa...) och därmed snarare konservativ. Men som konservativ jude är det inget problem att förespråka liberal multikultur till dumma svenska goyim.

Så båda sidor har rätt på sitt sätt.

Tror egentligen inte att Göndör har några direkta värderingar utan han har väl visat sig om en klassisk generalist som har figurerat på de flesta fronter. Nog vill jag minnas att han har medarbetat med Det goda samhället, Neo, Access mfl publikationer. Han försåg uppenbarligen Johan Lundberg med mycket material inför hans bok Ljusets fiender.

/Johan
Citera
2021-05-08, 01:45
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
En normal höger-vänster skala handlar om hur jämlikt kontra ojämlikt ett samhälle ska vara. Timbro är marknadsliberaler som vill ha större inkomstskillnader, mera makt åt företagare. Då

möjligen är detta den sörja"högern" kokat ner till i detta landet, de sitter i samma centralstyrda globohomomaterialistiska båt som vänstern och storkapitalet. Skiljelinjen rör några procentenheter till höger och vänster i skatt, men detta är inte vad höger är traditionellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in