• 1
  • 2
2021-05-06, 14:35
Medlem
Ska skriva en tenta på 4 timmar, och ALLT verkar vara förbjudet - inklusive snus.

Någon som har tips på hur man kan överleva? Funderar på om man kan lagra flera snusar i munnen på nåt sätt och rotera dom, men vet inte hur jag ska göra för att dom "nya" ska hålla sig fräscha i munnen. Funderar på plastfolie.
Citera
2021-05-06, 14:37
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daugasauron
Ska skriva en tenta på 4 timmar, och ALLT verkar vara förbjudet - inklusive snus.

Någon som har tips på hur man kan överleva? Funderar på om man kan lagra flera snusar i munnen på nåt sätt och rotera dom, men vet inte hur jag ska göra för att dom "nya" ska hålla sig fräscha i munnen. Funderar på plastfolie.

Är du helt säker på detta? Aldrig hört talas om att snus inte är tillåtet vid tentamen.
Citera
2021-05-06, 14:40
Medlem
Vad är det här för nya, konstiga regler? Var studerar du? Kanske är såhär för att det är tenta på distans och det är tämligen lätt att fuska då?

Det var aldrig snack om att man inte fick snusa när jag skrev tentor och det är inte särskilt många år sedan. På 70- och 80-talen gick det till och med bra att gå ut och röka mitt i tentan, ibland även i grupp. Kanske tur att just det elementet försvunnit, men en snus måste man få peta in.
Citera
2021-05-06, 14:47
Medlem
Det är utomlands, och verkar som att inget är tillåtet. Inte ens egen penna/vatten.
Citera
2021-05-06, 14:51
Medlem
DirtyGrandpa69s avatar
FYFAN hur kan man förbjuda snus på en tenta?????????? värsta jag hört på länge. testa smuggla med dig en dosa vid pungen. eller så får du sträcka dig så långt som att börja med white snus. USCH
Citera
2021-05-06, 15:40
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daugasauron

Är det inte paus så du kan byta snus?

Annars hade jag nog kört nikotinplåster...
Citera
2021-05-06, 16:04
Medlem
Palearktisks avatar
Vadå, kommer de inspektera din käft?
Citera
2021-05-06, 16:28
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charonyipman
Fint trolleri.

Vad vill du åstadkomma med ditt inlägg? Det TS beskriver är inte alls ovanligt utomlands, där de många gånger ställer högre krav än i Sverige. I egna pennor går det att smuggla in fusklappar och vatten brukar finnas i lokalen om man inte får ta med sig en egen vattenflaska.

/AI
Citera
2021-05-06, 17:14
Medlem
McVegans avatar
skulle gärna vilja se någon smuggla in en fusklapp inuti en penna
Citera
2021-05-06, 19:45
Bannlyst
fungerar alltid att köra in prillan i sketan i nödfall.. hehe....

Mvh
Citera
2021-05-06, 20:35
Medlem
C.B.G.s avatar
Om det är utomlands, vet dom förstås inte vad snus är och jämställer det förmodligen med rökning.

Känns tufft ändå. På min tid på det glada 90-talet var det även tillåtet med rökning under tentor. Speciella avbrott då rökarna fick följa med en tentavakt till något slutet rum.

Det finns ingen ansvarig som du kan kontakta och förklara vad snus är?
Citera
2021-05-06, 20:38
Medlem
latahundens avatar
Da med några snus löst i fickan, 4h så behövs väll inte så många?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in