• 3
  • 4
2022-04-20, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Första rundan började jag med 150 men vill minnas att jag fick gå upp till 300. Andra gången höll jag mig på 150 hela tiden. Det vände ganska snabbt nästan över en dag tyckte jag.
Du skrev ju ovan att det tog en månad och att det först blev värre den månaden…? Hänger inte riktigt med här 😬
Citera
2022-04-20, 17:40
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chumpa280
Du skrev ju ovan att det tog en månad och att det först blev värre den månaden…? Hänger inte riktigt med här 😬

Det vände efter att ha blivit värre under en månad och när det vände blev det dramatiskt mkt bättre över en dag.
Citera
2022-04-20, 17:51
Medlem
OT OT kanske men apropå SSRI! Jag vill inte vara negativ och destruktiv, men man får väl vara ärlig?? Vad har vi annars att rätta oss efter? Jag har ätit SSRI av olika sorter sedan 20+ år tillbaka (Voxra och allehanda namn som de har) Minns inte alla och orkar inte heller. ....och jag har ALDRIG känt ngt! Ursäkta men jag har inte känt ngn effekt ÖHT...men knaprat vidare ihärdigt för KANSKE ska det ske ngt KANSKE kommer en dag när ångesten lättar.......men nu har jag gett upp! TREO känner jag effekt av för huvudvärken går över och jag kan få lite ont i magen om jag har otur. Alvedon och Ipren, samma sak. Jag får en effekt. SSRI? NÄ inte ett skit och nu har jag knaprat färdigt. Vill inte säga att det är så för alla men så är det för mig. URSÄKTA.
Citera
2022-04-20, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det vände efter att ha blivit värre under en månad och när det vände blev det dramatiskt mkt bättre över en dag.
Ah ok.. då förstår jag
Tack för svar.
Citera
2022-05-18, 14:12
Medlem
Jag tog voxra den gav mig tillbaka min viljekraft, inte varit piggare på 10 år, jag vaknar helt utvilad även fast jag kanske sovit 6 timmar, jämfört när jag inte tar den o kan sova i 10 timmar o ändå inte vara utvilad, jag kunde köra konditionsträning på band i en timme utan att tappa fokus o bli uttråkad efter 10 minuter, jag fick alla saker gjorda, men tyvärr fick jag ångest och senare även hjärtproblem så nu är jag tillbaka på ruta ett igen
Citera
2022-05-18, 14:51
Bannlyst
Den är helt grym mot den sortens depression där man bara ligger i sängen hela dagarna och stirrar in i väggen, men ja, ångest är vanligt dock primärt i början

/Bille
Citera
2022-05-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billeburgare
Den är helt grym mot den sortens depression där man bara ligger i sängen hela dagarna och stirrar in i väggen, men ja, ångest är vanligt dock primärt i början

/Bille

Tills hjärnskadorna uppstår och allt är värre än innan.
Citera
2022-05-18, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Tills hjärnskadorna uppstår och allt är värre än innan.
Är inte så värst insatt direkt.

Men är det inte neuroleptika, typ som Risperdal som orsakar hjärnskador? Misstänker faktiskt att min före detta Olanzapin behandling gav upphov till just hjärnskador. Satan vad trögtänkt man blir

Känner du någon personligen som fått hjärnskador av meds förresten?

/Bille
Citera
2022-05-19, 22:25
Medlem
Jag hoppas ENORMT på Voxra då några jag känner tar den med väldigt bra effekt (antidepressivt och lite uppiggande vilket kan behövas när man är deprimerad).
När jag började med den var jag i en depression och bytte från den antidepp jag haft tidigare, hade dessutom testat tillägg med 2 olika neuroleptika som psykiatrin försöker pracka på en nuförtiden, men hade jobbiga biverkningar av båda. Fick även testa Cymbalta innan men satte ut inom en månad.

Bad om Voxra och fick den insatt. Så här var ju redan synapserna i kaos, och jag hade redan hög ångest och var i en medelsvår depression. Men helvete vad mycket sämre det blev. Ångesten slog i taket och jag hade en konstant panik, alltså en utdragen panikattack som var hela tiden. Det verkar som att Voxran påverkade helt fel mekanismer för mig.
Slutade med den efter några veckor, tyvärr satt effekten kvar i 4-5 månader.

Men med just Voxra kan det vara svårt att veta hur det slår. Läkaren sa att generellt kan den leda till hög ångest om man har mycket ångestproblematik redan. Fast min bästa vän som har panikångestsyndrom blev mycket bättre med Voxra. Så svårt att säga.
Citera
2025-05-04, 11:34
Medlem
Phillippoos avatar
Hej allihopa!
Hittade den här tråden och är i desperat behov av att reda ut mitt mående.

Jag tar sedan två eller tre år tillbaka bupropion 300 mg och mirtazapin 15 mg. Tidigare tog jag sertralin och mirtazapin.
Mår i helhet inte bra. Jag har fått ökad social ångest på jobbet. Jag tänker mycket mer negativa tankar och bygger upp scenarion som framkallar kraftiga rädslor, oro och ångest. Jag har närmre till ångest än jag någonsin haft. Jobbar med människor. Rädd för vad mina klienter ska tycka om mig samt vad kollegor ska tycka om mig. Kan ibland på fullaste allvar tro att mina kollegor snackar skit om mig bakom ryggen fast att jag inte har några som helst belägg för det. Min prestationsångest har ökat och jag är mycket mer i behov av andras bekräftelse. Tidigare har jag inte haft det så här , inte ens i närheten. Har haft en mycket större grundtrygghet och stabilitet. Jag har svårt med balans i jobbet. Har börjat meditera, vilket fungerade en tid men nu maler negativa tankar om jobbet så fort jag sätter mig ner och ska börja meditera.

Jag har påbörjat kontakt med psykolog och vi håller på med kbt i olika moduler, vilket verkar vara rätt men jag har ändå mycket stora svårigheter med att ändra mitt sätt att tänka. Det är som att jag utvecklat sjukt starka mönster och tankegångar.

Är det någon som känner igen sig? Alla råd är tacksamt. Jag undrar om jag ligger på för hög dos av voxra? Kan det vara den som spökar och ger alla de här intensiva rädslorna och ökade ångesten? Tack på förhand.
Citera
2025-05-04, 13:59
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillippoo
Hej allihopa!
Hittade den här tråden och är i desperat behov av att reda ut mitt mående.

Jag tar sedan två eller tre år tillbaka bupropion 300 mg och mirtazapin 15 mg. Tidigare tog jag sertralin och mirtazapin.
Mår i helhet inte bra. Jag har fått ökad social ångest på jobbet. Jag tänker mycket mer negativa tankar och bygger upp scenarion som framkallar kraftiga rädslor, oro och ångest. Jag har närmre till ångest än jag någonsin haft. Jobbar med människor. Rädd för vad mina klienter ska tycka om mig samt vad kollegor ska tycka om mig. Kan ibland på fullaste allvar tro att mina kollegor snackar skit om mig bakom ryggen fast att jag inte har några som helst belägg för det. Min prestationsångest har ökat och jag är mycket mer i behov av andras bekräftelse. Tidigare har jag inte haft det så här , inte ens i närheten. Har haft en mycket större grundtrygghet och stabilitet. Jag har svårt med balans i jobbet. Har börjat meditera, vilket fungerade en tid men nu maler negativa tankar om jobbet så fort jag sätter mig ner och ska börja meditera.

Jag har påbörjat kontakt med psykolog och vi håller på med kbt i olika moduler, vilket verkar vara rätt men jag har ändå mycket stora svårigheter med att ändra mitt sätt att tänka. Det är som att jag utvecklat sjukt starka mönster och tankegångar.

Är det någon som känner igen sig? Alla råd är tacksamt. Jag undrar om jag ligger på för hög dos av voxra? Kan det vara den som spökar och ger alla de här intensiva rädslorna och ökade ångesten? Tack på förhand.
Tycker du ska byta till cipralex ,maxdos 20mg,den biter jävligt bra på all ångest,och lite aktiverande är den allt
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in