• 1
  • 2
2021-05-06, 08:33
Medlem
En liten undran bara... vad jag förstått så är ångest en vanlig biverkan av Voxra och ges därför inte uttalat till folk med ångest-problematik.
Men är det typ alla som får ångest av voxra? Bör man undvika den helt om man har ångest-problematik?
Och ni som äter den och har positiva erfarenheter - hur har den hjälpt er? Vad är effekterna så att säga?
Tack på förhand
Citera
2021-05-06, 12:15
Moderator
Maviels avatar
Så som jag förstått det och så som det funkat på mig så är ångesten mest i början av behandlingen och avtar sen. Jag har ätit det i 2 omgångar. En gång för flera år sedan och så nu.

Jag har det för depression men har haft ganska mkt inslag av ångest i min depression. Anledningen att jag tar det är för att annat antidepressiva inte fungerat på mig. Det är ju egentligen "fel" för mig med Voxra - men funkar.
Citera
2021-05-06, 12:48
Medlem
Hade en del orosångest, dvs mörka tankar och loopar och hopplöshetskänslor, som eskalerade och blev akut. Den ångesten biter Voxra på bra för mig. Har fått lättare att hantera tillvaron, göra rätt saker, inte fastna, och då också hantera ångest och oro. Men jag tror att det är annat om man har mer åt panikångest som kommer plötsligt. Jag upplever att jag blir mer igång, alert, av Voxra, och det kanske inte är önskvärt om man har problematik åt det hållet redan.
Citera
2021-05-06, 13:17
Medlem
poolpojkes avatar
Voxra gör dig piggare, muntorr och ditt svett luktar tjack. Mot ångest gör den varken från eller till förutom när du sätter in den men så är det ju för alla antideppresiva.
Citera
2021-05-06, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linisen76
En liten undran bara... vad jag förstått så är ångest en vanlig biverkan av Voxra och ges därför inte uttalat till folk med ångest-problematik.
Men är det typ alla som får ångest av voxra? Bör man undvika den helt om man har ångest-problematik?
Och ni som äter den och har positiva erfarenheter - hur har den hjälpt er? Vad är effekterna så att säga?
Tack på förhand

Voxra är en väldigt bra medicin, som jag har tagit i 15 år. Jag har haft problem med trötthet hela livet (brukar säga att jag är "född trött"), men Voxra ger energi och har tagit bort det mesta av min trötthet. Jag märker inga biverkningar av Voxra.

Till Natten: Mirtazapin 45 mg, Lyrica 100 mg
På Dagen: Voxra 150 mg, Buspiron 20 mg
Citera
2021-05-07, 19:04
Bannlyst
Det är en NDRI så visst kan den ge ångest.
Citera
2021-05-08, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brimsgutten
Voxra är en väldigt bra medicin, som jag har tagit i 15 år. Jag har haft problem med trötthet hela livet (brukar säga att jag är "född trött"), men Voxra ger energi och har tagit bort det mesta av min trötthet. Jag märker inga biverkningar av Voxra.

Till Natten: Mirtazapin 45 mg, Lyrica 100 mg
På Dagen: Voxra 150 mg, Buspiron 20 mg

Det var en helvetes massa skräp du stoppar i dig för att du är född trött. Du har aldrig tänkt tanken på att undersöka den bakomliggande orsaken till tröttheten istället?
Citera
2021-05-08, 01:55
Medlem
neuron-drones avatar
Det är rätt vanligt att man får mer ångest av Voxra. Jag fick det och tankeloopar. Den ångest jag fick gjorde inte panikångesten värre men däremot den vanliga ångesten där man övertänker.

Vet några med ångest som tyckt Voxra varit bra. Så man måste nog testa. Jag tror att typ av ångest påverkar.

De sa att jag skulle få ökad ångest av Ritalin men den var antingen neutral eller lugnande.
Citera
2021-05-08, 01:56
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Det var en helvetes massa skräp du stoppar i dig för att du är född trött. Du har aldrig tänkt tanken på att undersöka den bakomliggande orsaken till tröttheten istället?

Ja gipsa aldrig ett ben efter du blivit påkörd av en bil. Då måste analysera hur du blev påkörd och vilken bil det var. Då läker ditt ben.
Citera
2021-05-08, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Ja gipsa aldrig ett ben efter du blivit påkörd av en bil. Då måste analysera hur du blev påkörd och vilken bil det var. Då läker ditt ben.

Det var en otroligt kass jämförelse du.
Citera
2021-05-08, 09:28
Bannlyst
Edronax pissar på Voxra imo.
Citera
2021-05-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Edronax pissar på Voxra imo.
Vad menar du?