Citat:
Ursprungligen postat av
fiftyforfifty
Det får man räkna med om man ställer sig som frontfigur och gör så allvarliga anklagelser som Loyd gör utan att komma med exempel. I min värld är ordet rasist minst lika laddat som n-ordet. Inget man slänger med på måfå. Så skarpa anklagelser kräver bevis. Bevis är inte en upplevd känsla.
Rasism existerar bland outbildade och kommer göra en långtid framöver. Utspel likt dessa kommer däremot inte förändra något utan enbart göra sprickan större. Multikulturella svenskar tror alla etniska svenskar är rasister och alla motsättningar kommer därmed beskyllas på rasism, vilket i sin tur gör att etniska svenskar kommer ta avstånd från multikulturella svenskar. Det är ett problem/kultur adopterad från USA och BLM rörelsen - där problemet faktiskt finns. Ju mer det rapporteras om rasism desto fler kommer ha blivit utsatta. Likt fenomenet när media började rapportera om utbrändhet. Plötsligt var alla utbrända.
Att förutsätta att vita är rasister är rasism.
Frågan är vad du anser dig uppnå med ditt tonläge? Vad jag kan se, kommer inte det problem du upplever att minska med din retorik. Snarare ger du energi åt vänsterliberala som ständigt äskar mer skattepengar till att "bekämpa näthatet", vilket gör att du i praktiken är en av de som ger mer pengar till näthatsgranskaren.
Du har helt rätt i sak när du skriver detta:
I min värld är ordet rasist minst lika laddat som n-ordet. Inget man slänger med på måfå. Så skarpa anklagelser kräver bevis. Bevis är inte en upplevd känsla.
Håll dig till det, det är ett bra resonemang. Att lägga till resonemang om vem som är "svagbegåvad" tar fokus från det sakliga du säger.