• 1
  • 2
2021-05-05, 22:28
Medlem
Några kvällar varje vecka slår något slint i skallen.
Magen kurrar och jag får en aptit större än en björn som nyss vaknat ur sin vintersömn. Det infaller som en blixt från klar himmel trots att jag en halvtimme tidigare var mätt och belåten.
Jag smyger upp så varken frun eller hundarna ska vakna och går loss i kylskåpet på saker jag aldrig äter rakt upp och ned annars. Det mesta tycker jag tillochmed är äckligt utan tillbehör i vanliga fall.
Dessa saker smakar då himmelskt gott. Vilken produkt det är varierar.

Har precis smugit tillbaka likt en ljudlös ninja och krupit ner bredvid frun efter en kylskåpsfrenzy nu. Vad som slank ned ikväll var följande:
Två mackor med ost och skinka
7 cornichons (minigurkor) direkt från burken
150 gram kokt strimlad pizzaskinka direkt ur påsen
En halv burk grovkornig senap direkt ur burken (denna var tydligen favorit ikväll)
6 skedar ketchup
7 skedar jordgubbssylt
3 skedar honung
5 jalapenos
2 skedar med soya
En halv burk soltorkad tomat

Är ni fler där ute likt mig? Att äta på kvällen är ju inget konstigt men att äta 6 skedar ketchup rakt upp och ned vilket jag inte gillar i vanliga fall eller en halv burk grovkornig senap direkt ur burken vilket jag inte heller gillar annars är ju mysko.
Är absolut inte fet eller så heller. Verkar kompensera upp detta med min kost i övrigt. Undra vad det beror på.

Älskar när jag får dessa kylskåpsfrenzys. Man somnar med ett lugn större än dalai lama när man väl är tillbaka i sängen igen.
Citera
2021-05-05, 22:43
Medlem
Sqrbankens avatar
Lider du av ångestproblematik? Inte omöjligt att denna frenzy kan botta i det. OT så nä; kan i svåra ångestperioder dämpa det med att trycka in saker i nyllet men det brukar räcka med en kombo av sött, salt och fett vilket landar i ostmackor och - håll i er nu - oboy.
Citera
2021-05-05, 22:48
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Två mackor med ost & skinka är jag med på...resten låter liiite avancerat för mig

En halv burk senap?? Va f-n :-)
Citera
2021-05-05, 22:58
Medlem
maxidos avatar
Ja jävlar den listan skojar man inte bort haha.
kan väll inte påstå att jag gör likadant, möjligen en macka eller nått.

Låter ju sjukt att sleva i sig ketchup bara sådär.
men va fan alla är olika
Citera
2021-05-05, 23:15
Medlem
Liberationfronts avatar
Kan svep en liter fil mitt i natten
Eller vetekakor med smör och ost
Citera
2021-05-05, 23:22
Medlem
Låter ju snarare som Du är uppspelt över att käkat ur kylskåpet mitt i natten som En 13-årig hockey-unge än något annat.

Vet att tjockisar får hormonell obalans av sina extrakilon och sedan i tjockis-psykoserna som följer trycker de i sig vad dom helst i tid och otid som en tvångshandling
Citera
2021-05-05, 23:32
Medlem
Gör samma ett par gånger i veckan. Blir totalt omättlig från ingenstans och verkar samtidigt helt tappa smaksinnet. Att suga ur köttet ur en tomat för att sedan fylla den med kaviar och majonnäs är inga konstigheter. Fortsätter i den stilen tills magen är utspänd och helt stenhård, och jävlar va gott man somnar efter en sådan session.

Din lista summerar i övrigt väldigt bra hur det brukar gå till här hemma. Brukar dock inte föredra sötsaker som sylt och honung.

Och om ni undrar så är jag verkligen inget fetto, mer än inombords då.

EDIT: Läste inte hela TS innan jag svarade. Hej min ofeta och gott sovande broder
Senast redigerad av b.o.nsyrsan 2021-05-05 kl. 23:35.
Citera
2021-05-06, 00:01
Medlem
Kallas ångest och du försöker bota det med dopaminpåslag du får ifrån mat från kylen precis som tjockisar gör. Hoppas du inte gjort narr av tjockisar för du kommer strax att bli en själv.
Senast redigerad av bul-11-33 2021-05-06 kl. 00:04.
Citera
2021-05-06, 01:15
Medlem
Varför äter du så mycket konstiga grejer har du rökt på eller nått?

Vem äter ens en halv burk senap

Somna i en blodsockerdip är bästa, brukar göra som dig när jag inte kan sova fast då äter jag normala saker som typ smörgåsar, chips m dip, chokladbollsmet, pasta osv.
Citera
2021-05-06, 06:06
Medlem
Dundersnubbens avatar
Låter som något med blodsockret. Äter du bara snabba kolhydrater till middag så blir man hungrig direkt igen.

Jag har slutat äta socker och nästan äter nästan inga kolhydrater alls. Håller mig jämnt mätt och kör periodisk fasta på det. Dvs äter bara lunch och middag, fungerar hur bra som helst.
Citera
2021-05-06, 09:32
Medlem
brajzillas avatar
Att ta ett par nävar kalla köttbullar ur kylen är väl en sak men att stå och slaffsa med ketchup på en sked mitt I natten verkar ju lite efterblivet om du ursäktar...
Citera
2021-05-06, 09:37
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Några kvällar varje vecka slår något slint i skallen.
Magen kurrar och jag får en aptit större än en björn som nyss vaknat ur sin vintersömn. Det infaller som en blixt från klar himmel trots att jag en halvtimme tidigare var mätt och belåten.
Jag smyger upp så varken frun eller hundarna ska vakna och går loss i kylskåpet på saker jag aldrig äter rakt upp och ned annars. Det mesta tycker jag tillochmed är äckligt utan tillbehör i vanliga fall.
Dessa saker smakar då himmelskt gott. Vilken produkt det är varierar.

Har precis smugit tillbaka likt en ljudlös ninja och krupit ner bredvid frun efter en kylskåpsfrenzy nu. Vad som slank ned ikväll var följande:
Två mackor med ost och skinka
7 cornichons (minigurkor) direkt från burken
150 gram kokt strimlad pizzaskinka direkt ur påsen
En halv burk grovkornig senap direkt ur burken (denna var tydligen favorit ikväll)
6 skedar ketchup
7 skedar jordgubbssylt
3 skedar honung
5 jalapenos
2 skedar med soya
En halv burk soltorkad tomat

Är ni fler där ute likt mig? Att äta på kvällen är ju inget konstigt men att äta 6 skedar ketchup rakt upp och ned vilket jag inte gillar i vanliga fall eller en halv burk grovkornig senap direkt ur burken vilket jag inte heller gillar annars är ju mysko.
Är absolut inte fet eller så heller. Verkar kompensera upp detta med min kost i övrigt. Undra vad det beror på.

Älskar när jag får dessa kylskåpsfrenzys. Man somnar med ett lugn större än dalai lama när man väl är tillbaka i sängen igen.
Låter som en riktig höjdare det där, Kan tänka mig att Edward Blom också gör så här.
Detta måste testas!

Jag funderar på att köra på samma diet som dig, men ev lägga till några isterband samt även stekt fläsk med löksås. Vad tror du om detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in